Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-08, 17:51
  #325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartklubben
Så har man såklart Telia. Var fan ska man se Sverige matchen nu? Kan inte gå på krogen så som telias kundtjänst rekommenderar då man har barn m.m . Tänkte beställa Viaplays sportpaket men såklart visar inte dom den heller. Någon som har tips? Viktigt

Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
ja den Dplay håller låg klass enligt många vänner man har. Bufflar hela tiden och låg kvalite på stremen.

sen när de köpt rättigheter till mästerskap har de inte lagt alla match på Dplay.
tur dock jag har Bredbandsbolaget även om de inte är så bra tycker ja.

Kör på Eurosport Player istället om du ska köpa stream. Givetvis får du bara sporten då men jag har då aldrig haft några problem där med buffring, gissningsvis max en tiondel så många som tittar där jämfört med Dplay. Finns som app. Kan dock inte garantera att det är någon fantastisk HD-sändning..
Citera
2017-06-09, 00:00
  #326
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald99
Som tur är vann Australien, men sandnegrerna förnekar sig inte, det är ju trots allt därifrån som IS huvudfinansiering kommer ifrån.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...ade-tyst-minut

Jag läste också om det! Vidrigt är vad det är! Fifa borde kasta ut Saudiarabien, eller i alla fall ge poängavdrag! Sådant beteende kan inte tolereras! Men oljepengar... Nej, lär inte hända.

Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Kör på Eurosport Player istället om du ska köpa stream. Givetvis får du bara sporten då men jag har då aldrig haft några problem där med buffring, gissningsvis max en tiondel så många som tittar där jämfört med Dplay. Finns som app. Kan dock inte garantera att det är någon fantastisk HD-sändning..

Sant, Europsport Player har jag testat någon gång och det tyckte jag funkade bra. Så dom sänder också matchen?
Citera
2017-06-09, 00:06
  #327
Avstängd
somaliskdelikatesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jag läste också om det! Vidrigt är vad det är! Fifa borde kasta ut Saudiarabien, eller i alla fall ge poängavdrag! Sådant beteende kan inte tolereras! Men oljepengar... Nej, lär inte hända.



Sant, Europsport Player har jag testat någon gång och det tyckte jag funkade bra. Så dom sänder också matchen?
Varför bryr man sig inte om de som dör i Kabul då? Fucking sluta lägga dig in i vad andra gör. Världen är inte bara europa.

On topic: Usa- Trinidad tobago blir en intressant match. USA har fått en dålig start första 4 omgångarna och ligger just nu på en kvalplats där de får möta asiens play-off lag i en interkontinental play-off, som kan bli mest sannolikt någon av Uzbekistan, Australien eller Saudi arabien.
Citera
2017-06-09, 00:07
  #328
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Sant, Europsport Player har jag testat någon gång och det tyckte jag funkade bra. Så dom sänder också matchen?

Enligt schemat gör man det, från 19:00 alltså med studio och allt: http://se.eurosportplayer.com/tvschedule.shtml
Citera
2017-06-09, 00:20
  #329
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somaliskdelikatess
Varför bryr man sig inte om de som dör i Kabul då? Fucking sluta lägga dig in i vad andra gör. Världen är inte bara europa.

On topic: Usa- Trinidad tobago blir en intressant match. USA har fått en dålig start första 4 omgångarna och ligger just nu på en kvalplats där de får möta asiens play-off lag i en interkontinental play-off, som kan bli mest sannolikt någon av Uzbekistan, Australien eller Saudi arabien.

Det gör man visst. Hade man haft en tyst minut i en match i Saudiarabien för folk som dött i Kabul, så finns det inga västeuropeiska länder som hade kommit på tanken att dissa denna.
Citera
2017-06-09, 00:28
  #330
Avstängd
somaliskdelikatesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det gör man visst. Hade man haft en tyst minut i en match i Saudiarabien för folk som dött i Kabul, så finns det inga västeuropeiska länder som hade kommit på tanken att dissa denna.
Om det blev vedertaget att man över hela världen sänder en tanke till det drabbade landet, oavsett var det hänt, så hade även saudiarabien gått med på att hålla en tyst minut. Länder i europa har aldrig haft en tyst minut för en bombdåd i Baghdad exempelvis.

Det handlar inte enbart om att ge och ta.
Citera
2017-06-09, 00:34
  #331
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somaliskdelikatess
Om det blev vedertaget att man över hela världen sänder en tanke till det drabbade landet, oavsett var det hänt, så hade även saudiarabien gått med på att hålla en tyst minut. Länder i europa har aldrig haft en tyst minut för en bombdåd i Baghdad exempelvis.

Det handlar inte enbart om att ge och ta.

Fattar du inte skillnaden mellan att inte ta initiativ till en tyst minut, och att pissa på en tyst minut genom att värma vidare? Det saudierna gjorde var vidrigt, precis som det vore vidrigt att göra samma sak under en tyst minut för kopterna som blir mördade i Egypten eller irakierna som blir sprängda i Baghdad eller syrierna som blev bombade i Aleppo.

Sen är det absolut så att vissa bomboffer får mer exponering i media och under event beroende på var dom bodde, och jag håller med om att det är beklämmande, men det försvarar inte saudiernas beteende.
Citera
2017-06-09, 13:02
  #332
Medlem
Frankrike kommer med 2100 fans och det ska tydligen vara något rekord. Låter ju oerhört lite..?

https://www.svt.se/sport/fotboll/rek...s-i-stockholm/
Citera
2017-06-09, 13:30
  #333
Medlem
Internhumors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Frankrike kommer med 2100 fans och det ska tydligen vara något rekord. Låter ju oerhört lite..?

https://www.svt.se/sport/fotboll/rek...s-i-stockholm/

Såg första julgranssupportern för fem minuter sedan på en gågata. Kopplade inte först vad det var jag såg men när vi kom närmre varandra såg jag direkt att det var en fransk supporter.

Det verkar som om fansen träffas på pubarna för att ladda tidigt här i staden. Var hänger svenskarna? Skulle ha varit kul att gå och ta en bira och lyssna på ramsorna och sjunga med.

Hoppas Sverige kan bjuda på en bra match. En seger hade varit underbar denna sommardag.
__________________
Senast redigerad av Internhumor 2017-06-09 kl. 13:47.
Citera
2017-06-10, 04:59
  #334
Medlem
Hunden007s avatar
Holland lär behöva slå Frankrike annars lär de missa VM om Sverige slår Bulgarien.
Citera
2017-06-10, 05:08
  #335
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Holland lär behöva slå Frankrike annars lär de missa VM om Sverige slår Bulgarien.

Om Holland vill lira VM gör de nog bäst i att slå både Frankrike och Sverige. Betvivlar starkt att de gör det.

Å andra sidan har allt gått emot Sverige ifråga om VM-kval på senare år, så fan vet...
Citera
2017-06-10, 20:54
  #336
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Holland lär behöva slå Frankrike annars lär de missa VM om Sverige slår Bulgarien.

Ja, och bortamatch mot ett Frankrike som är revanchsugna efter fadäsen igår lär nog inte vara lätt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback