Citat:
Ursprungligen postat av
PyramidTe
Många svettas extra mycket på grund av att de är oroliga för att svettas. Hade själv det problemet, mycket armhålesvett och handsvett. Jobbigt och pinigt.
Eftersom du skriver att du är överviktig, kan jag föreställa mig att du täcker kroppen med många plagg? Om det skulle vara så i detta fall, så undvik att göra det.
Varför kan du inte börja motionera? Då stimulerar du svettkörtlarna.
TS du borde verkligen prova absolut torr. Det svider lite och kan kännas obehagligt men det är värt att prova.
Nej, jag har inget dåligt självförtroende av att jag är tjock. Jag använder så lite kläder som möjligt för att inte svettas. Jag har ingen handsvett, mest fötter och armhålor.
Vadå varför kan jag inte börja motionera? Jag gör det? Jag skrev adlrig att jag inte kunde eller ska, Men att gå ner 50kg tar inte 1 månad. Det tar flera och jag vill ha en lösning NU.
Jag ska testa absolut torr när jag blivit frisk igen (39 grader feber atm så svettas ännu mer) och är ledig. Men vad ska jag göra med mina fötter?
Jag spendera flera tusen på skor varje år för att de ska vara luftiga och sånt. Så små sockar jag kan hitta. Men ändå måste jag byta sockar hela tiden.
Ang. armen så kan det rinna svett när det är cirka 18~ grader ute även om jag använt både deo och spray deo.
Låt oss säga så här:
Jag och min tjej går till stan. Från att jag har tagit på mig skorna och kommit till stan (cirka 20min) så har jag fotsvett så jag inte kan ta av mig skorna utan att det luktar. Drygt som fan när man ska träffa nytt folk för man vill liksom inte stinka svett när man går in hos folk för första gången.
Tjejen reagerar också på att jag svettas som fan.