• 1
  • 2
2015-05-16, 13:07
Medlem
Så jag svettas väldigt mycket. Jag är överviktig, men still.. absurda mängder. Mest i armhålorna / föttern samt skrevet. Jag byter sockar 3 ggr på en arbetsdag liksom.

Inga deos jag testat funkar, inte vågat testa absolut deo från apoteket då jag läste att svettet skulle komma ut någon annanstans.
Kan använda 1 halv burk parfym men inom 1 timme luktar jag svett igen.

Vad kan man egentligen göra? Att gå ner i vikt är endgame, men NU, denna månaden.
Citera
2015-05-16, 13:15
Medlem
Kentaklumpfots avatar
Testa absolut torr hemma över en helg och se hur det funkar?
Citera
2015-05-16, 13:40
Medlem
Absolut torr eller STOP 24!

Absolut torr funkar bäst på mig
Citera
2015-05-16, 13:46
Medlem
PyramidTes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qtip
Så jag svettas väldigt mycket. Jag är överviktig, men still.. absurda mängder. Mest i armhålorna / föttern samt skrevet. Jag byter sockar 3 ggr på en arbetsdag liksom.

Inga deos jag testat funkar, inte vågat testa absolut deo från apoteket då jag läste att svettet skulle komma ut någon annanstans.
Kan använda 1 halv burk parfym men inom 1 timme luktar jag svett igen.

Vad kan man egentligen göra? Att gå ner i vikt är endgame, men NU, denna månaden.
Många svettas extra mycket på grund av att de är oroliga för att svettas. Hade själv det problemet, mycket armhålesvett och handsvett. Jobbigt och pinigt.

Eftersom du skriver att du är överviktig, kan jag föreställa mig att du täcker kroppen med många plagg? Om det skulle vara så i detta fall, så undvik att göra det.

Varför kan du inte börja motionera? Då stimulerar du svettkörtlarna.
Citat:
Ursprungligen postat av Regeringschefen
Absolut torr eller STOP 24!

Absolut torr funkar bäst på mig
TS du borde verkligen prova absolut torr. Det svider lite och kan kännas obehagligt men det är värt att prova.
Citera
2015-05-16, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyramidTe
Många svettas extra mycket på grund av att de är oroliga för att svettas. Hade själv det problemet, mycket armhålesvett och handsvett. Jobbigt och pinigt.

Eftersom du skriver att du är överviktig, kan jag föreställa mig att du täcker kroppen med många plagg? Om det skulle vara så i detta fall, så undvik att göra det.

Varför kan du inte börja motionera? Då stimulerar du svettkörtlarna.

TS du borde verkligen prova absolut torr. Det svider lite och kan kännas obehagligt men det är värt att prova.

Nej, jag har inget dåligt självförtroende av att jag är tjock. Jag använder så lite kläder som möjligt för att inte svettas. Jag har ingen handsvett, mest fötter och armhålor.

Vadå varför kan jag inte börja motionera? Jag gör det? Jag skrev adlrig att jag inte kunde eller ska, Men att gå ner 50kg tar inte 1 månad. Det tar flera och jag vill ha en lösning NU.

Jag ska testa absolut torr när jag blivit frisk igen (39 grader feber atm så svettas ännu mer) och är ledig. Men vad ska jag göra med mina fötter?
Jag spendera flera tusen på skor varje år för att de ska vara luftiga och sånt. Så små sockar jag kan hitta. Men ändå måste jag byta sockar hela tiden.

Ang. armen så kan det rinna svett när det är cirka 18~ grader ute även om jag använt både deo och spray deo.

Låt oss säga så här:
Jag och min tjej går till stan. Från att jag har tagit på mig skorna och kommit till stan (cirka 20min) så har jag fotsvett så jag inte kan ta av mig skorna utan att det luktar. Drygt som fan när man ska träffa nytt folk för man vill liksom inte stinka svett när man går in hos folk för första gången.

Tjejen reagerar också på att jag svettas som fan.
Citera
2015-05-16, 14:30
Medlem
Kentaklumpfots avatar
Citat:

Jag spendera flera tusen på skor varje år för att de ska vara luftiga och sånt. Så små sockar jag kan hitta. Men ändå måste jag byta sockar hela tiden.

Testa med tjockare bomullsstrumpor. Vet att mina polare som klagade på fotsvett gick över till de tjockare varianterna och har inga problem idag.
Citera
2015-05-16, 14:56
Medlem
PyramidTes avatar
Citat:
Nej, jag har inget dåligt självförtroende av att jag är tjock. Jag använder så lite kläder som möjligt för att inte svettas. Jag har ingen handsvett, mest fötter och armhålor.
Nej okej, det låter bra.
Nej, menade alltså att jag haft det problemet.
Citat:
Vadå varför kan jag inte börja motionera? Jag gör det? Jag skrev adlrig att jag inte kunde eller ska, Men att gå ner 50kg tar inte 1 månad. Det tar flera och jag vill ha en lösning NU.
Finns oftast ingen lösning som tar bort din svett just nu och idag. Det tar tid.
Absolut Torr är en bra kortvarig lösning på ett problem som kräver mycket jobb.
Googla lite på hyperhidros och om du känner igen dig.

Citat:
Men vad ska jag göra med mina fötter?
Luftiga skor, tjockare strumpor, material som "andas" (absolut torr kan appliceras på fötter också)

Citat:
Tjejen reagerar också på att jag svettas som fan.
Du måste börja med någon typ av intensiv träning så att du går ner i vikt + får svetta av dig.
Även god hygien är viktigt, rakade armhålor och deo.
Det var i alla fall lösningen för mitt eländiga problem.

Jag missförstod nog din formulering i trådstarten. Ber om ursäkt!
Citera
2015-05-16, 18:46
Medlem
15minFames avatar
Det är för Hyperhidros som Botox är framtaget. De märkte sen att det även var bra mot vissa rynkor och därför har det blivit en skönhets grej. Men gå till läkare och fråga så får du det utan att betala vad botox hos plastikläkaren kostar.
Citera
2015-05-17, 17:57
Medlem
Jag hade samma problem, gick dock i 7:an eller 8:an. Testade absolut torr först, men den slutade funka efter några veckor, plus att ibland gjorde den sprickor i huden, fick så ont att jag inte kunde sova. Fick sedan en remiss skickad till hudkliniken för botox. Och det har funkat fantastiskt, man gör o det varje halvår.
Nu har jag dock inte gjort det på snart ett år. Men det är att rekommenderas, hjälpte mig otroligt mycket. Vet dock inte huruvida de använder det vid fotsvett
Citera
2015-05-17, 20:12
Medlem
Absolut torr funkar. Det enda man måste tänka på är att vara 100 procent torr i armhålan innan man applicerar Absolut torr där. Annars kan det börja svida något djävulskt. Bästa är ju att köra med hårfönen så det är helt torrt. När den har torkat in riktigt så kan man torka av armhålorna med en lätt fuktad handduk så man får bort den vita hinnan som brukar bli på huden. Akta så du inte tar på tröja innan absolut torr har torkat riktigt. Kommer bli hål i tröjan i armhålet annars.
Funkar på fötterna också. Där är ju inte huden så känslig heller så där har jag aldrig märkt att den svider.
Citera
2015-05-17, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattej
Absolut torr funkar. Det enda man måste tänka på är att vara 100 procent torr i armhålan innan man applicerar Absolut torr där. Annars kan det börja svida något djävulskt. Bästa är ju att köra med hårfönen så det är helt torrt. När den har torkat in riktigt så kan man torka av armhålorna med en lätt fuktad handduk så man får bort den vita hinnan som brukar bli på huden. Akta så du inte tar på tröja innan absolut torr har torkat riktigt. Kommer bli hål i tröjan i armhålet annars.
Funkar på fötterna också. Där är ju inte huden så känslig heller så där har jag aldrig märkt att den svider.

Finns det inte risk att allt kommer ut i pannan eller typ ryggen då?
Citera
2015-05-17, 21:00
Medlem
storpungens avatar
Lär dig att acceptera och till och med vara stolt över ditt kopiösa svettande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in