Flashback bygger pepparkakshus!
2015-05-15, 15:56
Medlem
EnSomKans avatar
Jo tjena där :P Jag ska träffa en tjej ikväll och vi tänkte gå ut och ta några öl och snacka, mysigt helt enkelt!

Men jag vill inte gå till vilket ställe som helst där vi kanske sitter mitt emot varandra tvärs över ett bord . Jag tänkte mer något ställe som har soffor eller dylikt, som är bekväma där man sitter bredvid varandra. Ett ställe som lämpar sig för ett sällskap på 2. På så vis vet man aldrig vad som händer Nu vet jag att de flesta ställen har mycket folk på en fredag men en bonus vore ett ställe med lite mindre folk

Så några tips? Det är vår andra träff, första gången satt vi på ett fik och snackade
Senast redigerad av EnSomKan 2015-05-15 kl. 16:00.
Citera
2015-05-15, 16:00
Medlem
EnSomKans avatar
Även ett ställe med trevliga bänkar längst bord kan funka men då får dekorationen och lokalen vara extra mysig!
Citera
2015-05-15, 16:33
Medlem
zaimans avatar
Bar himmel vid götaplasten är sjukt mysigt, lite mycket folk bara men man kan nog isolera sig lite. Annars finns det en del ställen runt vasastaden eller linné som är riktigt mysiga (hagabion är alltid nice som fan)

Fikamässigt tycker jag condeco vid NK eller espresso house kungsagatan är nice.
Citera
2015-05-15, 16:47
Medlem
Björns bar är det perfekta stället för dig eller Stranger stranger.

Då blir det garanterat ligga
Citera
2015-05-15, 17:13
Medlem
julernsts avatar
Har för mig Puta Madre har nån soffa. Hur som helst gör ju den bordellinspirerade inredningen sitt för att höja den erotiska stämningen.
Citera
2015-05-15, 17:43
Medlem
-IamTheWalrus-s avatar
Jag brukar ta mina tjejer till Wandas. Det brukar alltid sluta bra.
Citera
2015-05-15, 17:51
Medlem
EnSomKans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaiman
Bar himmel vid götaplasten är sjukt mysigt, lite mycket folk bara men man kan nog isolera sig lite. Annars finns det en del ställen runt vasastaden eller linné som är riktigt mysiga (hagabion är alltid nice som fan)

Fikamässigt tycker jag condeco vid NK eller espresso house kungsagatan är nice.

Café är uteslutet då vi ska dricka (förvisso kan Café Vasa funka då det är både och men men) men angående Bar Himmel, hur är inredningen? Är det stolar runt bord eller finns soffor eller mysiga bänkar?

Citat:
Ursprungligen postat av AllenEdmonds
Björns bar är det perfekta stället för dig eller Stranger stranger.

Då blir det garanterat ligga

Björns bar alltså? Jag kollar på bilderna och det är mycket restaurangkänsla, vi ska bara dricka! Jag håller med om att Linné/Vasa har bra ställen men vill helst ha något konkret att gå till! :P I värsta fall lär jag gå runt och leta efter trevliga ställen.

Citat:
Ursprungligen postat av julernst
Har för mig Puta Madre har nån soffa. Hur som helst gör ju den bordellinspirerade inredningen sitt för att höja den erotiska stämningen.

Jag spanade in bilderna, Puta Madre ser nice ut...men är det också mest restaurang-aktigt? Eller sitter folk i sofforna, dricker å bara tjötar?

Citat:
Ursprungligen postat av -IamTheWalrus-
Jag brukar ta mina tjejer till Wandas. Det brukar alltid sluta bra.

Hahaha asså
Citera
2015-05-15, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Café är uteslutet då vi ska dricka (förvisso kan Café Vasa funka då det är både och men men) men angående Bar Himmel, hur är inredningen? Är det stolar runt bord eller finns soffor eller mysiga bänkar?

Björns bar alltså? Jag kollar på bilderna och det är mycket restaurangkänsla, vi ska bara dricka! Jag håller med om att Linné/Vasa har bra ställen men vill helst ha något konkret att gå till! :P I värsta fall lär jag gå runt och leta efter trevliga ställen.

Jag spanade in bilderna, Puta Madre ser nice ut...men är det också mest restaurang-aktigt? Eller sitter folk i sofforna, dricker å bara tjötar?

Hahaha asså

Det är inte direkt någon restaurangkänsla när man väl går ner i källaren, men skall du bara dricka så skulle jag starkt rekomendera stranger stranger, bästa cocktailsen i gbg enligt mick tycke.
Citera
2015-05-16, 00:45
Medlem
julernsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan

Har bara varit där en gång men då satt vi bara och drack och det gjorde även andra. Men det är i första hand restaurang, det stämmer... Kommer helt ärligt inte ihåg så mycket från den kvällen, men jag har absolut för mig att jag satt i en soffa.

Tyckte Rum 2 på Björns Bar såg ut som ett bättre alternativ faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in