2015-05-16, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vad är problemet?

Aha och Tarek är väl bröder(?), Aha sitter i finkan och blir frisläppt snart, Aha och Tarek är 2 av 3 äldre bröder som ledde gänget i Bergsjön, den yngre falangen startade ett uppror/krig mot de 3 bröderna, Tarek blev bland annat grovt misshandlad. Rätt många från den yngre falangen lyckades polisen sätta dit, det var väl rättegång tidigare i år.

Inlägget du citerade(har problem med att förstå), verkar insinuera att det kanske är Tarek som har varit GM i detta fallet, då Aha snart kommer ut och då förväntar han sig retribution/hämnd mot den yngre falangen. Killen som blev dödad nu senast hör väl till den yngre falangen?

Så uppfattar jag det. Men jag är väldigt dåligt insatt i hela denna skiten.

Tycker du låter väldigt bra insatt jag, ungefär så skulle jag också ha översatt det inlägget och jag har följt trådarna med stort intresse i snart 2 års tid
Citera
2015-05-16, 17:20
Medlem
GulCitrons avatar
Vart sitter Aha? Och när muckar han?
Citera
2015-05-16, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vad är problemet?

Aha och Tarek är väl bröder(?), Aha sitter i finkan och blir frisläppt snart, Aha och Tarek är 2 av 3 äldre bröder som ledde gänget i Bergsjön, den yngre falangen startade ett uppror/krig mot de 3 bröderna, Tarek blev bland annat grovt misshandlad. Rätt många från den yngre falangen lyckades polisen sätta dit, det var väl rättegång tidigare i år.

Inlägget du citerade(har problem med att förstå), verkar insinuera att det kanske är Tarek som har varit GM i detta fallet, då Aha snart kommer ut och då förväntar han sig retribution/hämnd mot den yngre falangen. Killen som blev dödad nu senast hör väl till den yngre falangen?

Så uppfattar jag det. Men jag är väldigt dåligt insatt i hela denna skiten.

Tack så mycket för sammanfattningen, det blev tydligare nu.
Citera
2015-05-16, 18:07
Medlem
Har detta fall något med Vårväder vs Backa att göra?
Citera
2015-05-16, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gruvjagarn
Jo, hans fullständiga namn var Yahya Alisheik Wehlie
BO?
Citera
2015-05-16, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
BO?

Ja
Citera
2015-05-16, 18:59
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakez
Aha är riktig kriminel i grund och botten bland många wannabe och han skiter fullständig vems hans bror eller fiende är.

Är det rent utav så att det är en så kallad "biff-kriminell" vi jobbar med här?
Citera
2015-05-16, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakez
Aha är riktig kriminel i grund och botten bland många wannabe och han skiter fullständig vems hans bror eller fiende är.

Hmm, låter mer som att han är en riktig idiot.
Kriminella vet vem som är "bror" och fiende... sinnessjuka vet inte skillnaden på nåt...
Men de blir aldrig långvariga. Lever högst till 25-30 innan de antingen lägger av, åker in eller dör.

Nu tror jag inte din beskrivning är korrekt, men vi får se.
Citera
2015-05-16, 20:12
Medlem
Va tror ni? Varifrån kommer attacken? Internt? Hisingen? Misstänkt GM?
Citera
2015-05-16, 20:48
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulahex
Kriminella vet vem som är "bror" och fiende... sinnessjuka vet inte skillnaden på nåt...
Men de blir aldrig långvariga. Lever högst till 25-30 innan de antingen lägger av, åker in eller dör.

Han är verkligen ingen idiot. Det kan jag intyga. Har känt Aha sen 15 år tillbaka...vad det nu säger till er
Jag stöttar inte honom eller dessa grabbar som fuckar upp allt omkring sig och inte sköter sig men kan säga att det inte är lätt att bara ta över bergsjön, k-dala och delar av gamlestan om man är "idiot". Jag såg hur han jobbade, han var verkligen inställd på att ta över och det gjorde han.

han använde sig av den där "corner the market" metoden för er som inte fattar vad det är så drog han till sig kunder med hjälp av bra grejer och bra priser. samtidigt byggde han upp ett crew, sen när han hade kontroll kunde han leka med dessa stadsdelar.

att göra allt detta med tanke på att OG fanns där, att zigenare fanns där, albaner och alla andra grupperingar betyder att killen hade två saker. cojones och hjärna. nu låter det som att jag höjer upp honom till skyarna, men den smällen får jag väl ta. jag återberättar bara hur jag har upplevt snubben, och nej jag var inte rädd för han, mer bekant
Citera
2015-05-16, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulahex

Sopranos och Gudfadern tiderna är förbi. Bara den med minst empati kan vinna kriget.
Citera
2015-05-16, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av diskretpunkt
men HELVETE vad det pangas i götet. ska ha vart skottlossning och en person skadad (?) även i bergsjön inatt..

Det har ju skett en del utrensningar i leden sedan terrorattentatet mot "Vår Krog" eller vad den hette.

Det brukar bli så när kriminella gäng gör saker som är så dåliga för samhället att polisen börjar punktmarkera ALLA (samt att vanliga medborgare börjar inse att det är dags att beväpna sig och börja jaga/fälla kriminella bytesdjur på fritiden).

De andra gängen tar helt enkelt och skaffar bort "förrädarna" innan lagstiftning och medborgare av nödvändighet tvingas göra livet omöjligt att leva för såväl snattare som langare.

Personligen tror jag inte att någon av de ansvariga för terrordådet längre är i livet och det är nog tur, för jag har hört om ett flertal medborgainitiativ som haft långt gångna planer på att börja utrota kriminella urskiljningslöst om ingen förändring sker snabbt.

Genom att avrätta de ansvariga för det senaste terrordådet, så har den kriminella världen gjort sig själva en stor tjänst. De medborgarinitiativ som uppstod direkt efter attentatet, har nu gått tillbaks till den vila de hade innan attentatet skedde. Det blir därför inga massmord på kriminella. Inga halshuggningar i skogen och inga necklace-aktioner mot enskilt utvalda. Den kriminella världen duckade den kulan.

Inte ÄN i alla fall. En eller två skjutningar till inför barn eller andra extremt känsliga civila, kan få våra medborgarinitiativ att uppstå igen, och den gången kommer inte ett snabbt utomrättsligt omhändertagande av ansvarigt gäng att duga längre.

Sker en enda skjutning till och som aktivt drabbar civila, så kommer vi se ett blodbad efter det, och väldigt få av de som "skänker sitt blod till badet" kommer vara oskyldiga.

Islamska Medeltids-Staten har sina egna metoder för att rensa ut oönskade element, men det är ingenting mot vad som kommer hända om den kriminella världen inte omedelbart går tillbaks till att utföra sina avrättningar i stenbrott, skogen och andra avlägsna platser.

Vill den kriminella världen ha en chans att överleva förbi 2020, så måste den omedelbart ta sina avrättningar långt bort från det offentliga rummet, och hålla kvar dem där.
Senast redigerad av Morality.Cripples 2015-05-16 kl. 21:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in