Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-22, 22:27
  #313
Medlem
[quote=fisnos|53431079]Haha, det är sant. Jag vet inte hur jag ska beskriva honom på något annat sätt eftersom jag inte känner människan.
Citera
2015-05-22, 23:36
  #314
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterX2014
Min kompis blev tagen för cirka en månad sedan i Malmö med en tung drog relativt stor mängd..Polisen kollade igenom hans lur och såg en välkänd persons nummer där.Då frågade han vad han visste om honom osv utan att vara hotfull eller otrevlig så finns nog snälla poliser med

Om din vän blev gripen för en månad sen med en större mängd av en tyngre drog borde han väl sitta häktad med restriktioner, så hur kan han ha berättat för dej hur gripandet gick till?

Eller golade han så det stod härliga till så han på nåt sätt gick loss? Svårt att tänka mej det även om han golade, man tjänar inte mycket på o gola i Sverige..
Citera
2015-05-23, 00:00
  #315
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bighustler
Om din vän blev gripen för en månad sen med en större mängd av en tyngre drog borde han väl sitta häktad med restriktioner, så hur kan han ha berättat för dej hur gripandet gick till?

Eller golade han så det stod härliga till så han på nåt sätt gick loss? Svårt att tänka mej det även om han golade, man tjänar inte mycket på o gola i Sverige..



Han blev släppt.Märkligt men sant.Om han golat lär det ju märkas.Så nej det tror jag inte han gjort.Erkände brottet gjorde han dock omedelbart.
Citera
2015-05-23, 00:02
  #316
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bighustler
Om din vän blev gripen för en månad sen med en större mängd av en tyngre drog borde han väl sitta häktad med restriktioner, så hur kan han ha berättat för dej hur gripandet gick till?

Eller golade han så det stod härliga till så han på nåt sätt gick loss? Svårt att tänka mej det även om han golade, man tjänar inte mycket på o gola i Sverige..


Mängden han blev tagen med var vet inte exakt men typ mellan 35-50 g horse iaf.
Citera
2015-05-23, 19:05
  #317
Medlem
Ännu en olöst mord i göteborgs trakten verkade bli. Tyvärr inget ovanligt senaste åren.
Bergsjön har verkligen i tiga kultur känns det som, i Hisingen trådarna är det fullt namedroping och annat gol. Här är det många som vet men inte mycket som kommer fram i tråden. Vad sägs om att dela med er?

Bland barn och ungdomar i området verkar det var en sanning att yahya inte var tänkbara måltavlan. Då är min fråga vem var måltavlan? Vem var hans kompisar som körde till 7eleven partille?
Var det L*yan? Z*karia? B*shir? G*led? Jag gissar på dessa för jag tror att dt är en ny konflikt som blossat upp mellan somalier. Jag tror inte det är det gamla yngre mot äldre beefen
Citera
2015-05-24, 16:41
  #318
Medlem
unknown.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aahaaotaahaa
Ännu en olöst mord i göteborgs trakten verkade bli. Tyvärr inget ovanligt senaste åren.
Bergsjön har verkligen i tiga kultur känns det som, i Hisingen trådarna är det fullt namedroping och annat gol. Här är det många som vet men inte mycket som kommer fram i tråden. Vad sägs om att dela med er?

Bland barn och ungdomar i området verkar det var en sanning att yahya inte var tänkbara måltavlan. Då är min fråga vem var måltavlan? Vem var hans kompisar som körde till 7eleven partille?
Var det L*yan? Z*karia? B*shir? G*led? Jag gissar på dessa för jag tror att dt är en ny konflikt som blossat upp mellan somalier. Jag tror inte det är det gamla yngre mot äldre beefen


L*yan sitter redan häktad, så inte han. Troligtvis en annan bror.
Citera
2015-05-24, 21:49
  #319
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unknown.
L*yan sitter redan häktad, så inte han. Troligtvis en annan bror.

Är de bara ja som tycker att de varit väldigt tyst ang detta mordet i media & från polisernas sida? Vet någon var han träffades på kroppen? Hur många skott träffade?? vilka satt i bilen? Kanske anser dom att det endast va en betydelselös somalie, vilken inte prioriteras att lösas, eller har dom mycket info, och väntar på att slå till..
Citera
2015-05-24, 22:48
  #320
Medlem
Kan inte vara roligt att vara gangster i dessa dagar. Paranoid hade iaf jag varit, minsta lilla rykte kan få gruppen att gå emot dig.

Bara tidsfråga innan dom börjar råna varandras stash houses.
Citera
2015-05-24, 23:53
  #321
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmagbg
Uppe i Bergsjön? Bor i Kortedala, någon som vet hur läget är här med gäng och så? Har absolut noll koll på alla dessa gäng.


I stort sett så är bergsjö o kdala samma sketa, gäng droger konflikter finns i bägge dessa hål
Citera
2015-08-02, 13:59
  #322
Medlem
Kom igen gott folk. Jag tycker vi lämnar tystnadskulturen till dom kriminella och få igång bergsjön trådarna igen.

Hur är spänningar i bergsjön idag efter mordförsöket på liban och mordet i galileis?
Var d Ahas folk som låg bakom dessa skjutningar eller några araber som blev less på liban o somalierna?
Jag har sett några från bergsjön rättegångerna ute (permission?) och hört att några i den yngre falangen har börjat beefa med varandra. Stämmer det? Är jack o mick ute?

Bergsjön konflikten är ju långt ifrån över och en eller flera döda är att vänta av de inblandade aktörerna. Och då menar jag inte en "oskyldiga" aktörer som han i galileis. Många är bergsjön är ju skyldiga till groteska brott
Pma mig om ni inte vill skriva här så kan jag dela med mig till trådarna
Citera
2015-08-02, 14:41
  #323
Medlem
Blir svårt att spekulera, när knappt dom som blivit skjutna ibland inte vet vem som skjutit.

Känns som de finns 3 olika teorier i detta fall..



En artikel om en förmodligen relaterad skjutning

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....-falla-skytten
Citera
2016-01-07, 14:33
  #324
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinmamma001
kan tillägga att dessa falangerna har pengar och kontakt med smugglare att de inte är beroende av någon jävla gäng. Så långt har utvecklingen gått. Ingen behöver bandidos eller HA, vilket innebär att om du vill bli kriminell är det bara att stå i centrum och vips så har du ett jobb. Se Södertälje eller västerort i sthlm
Nu är du helt ute och cyklar verkar det som..visst du har rätt förortsgängen har växt till sig som fan i Gbg men dom riktiga stora grabbarna eller hur man ska säga är kvar och har respekt..Bandidos eller HA osv tror du dom bryr sig om centrum små kidsen? Sen finns det dom som är i förortsgängen som gör affärer med dom större killarna så dom är kvar och kommer vara det. De är dom små som har en äldre kusin osv som fixar grejerna osv och leker alla är utslagna men dom som vet vad jag pratar om vet.. Talar med egen erfarenhet blir bara irriterad när folk påpekar saker som är fel ibland.

Vila i frid Y.W min vän..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback