2015-05-25, 19:16
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Detta mål borde väl rent rättsligt vara mycket intressant i och med att det omfattar två olika brott utförda med flera dagars mellanrum. Kan försvaret då hävda att GM i bägge fallen befann sig i ett patologiskt rus?
Säkerligen, han kommer inte att sitta i fängelse en enda dag.
Han kommer att ses som tillfälligt sinnessjuk, och mirakulöst friskskrivas efter någon vecka på Säter, och vara en fri man redan till midsommar.

Sådana " mirakel" har hänt förr på Säter, rackans bra ställe det där.
Citera
2015-05-25, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Sådana " mirakel" har hänt förr på Säter, rackans bra ställe det där.

Sitter han verkligen där??
Gissar mer på rättspsyk i Umeå.
Citera
2015-05-25, 23:53
Medlem
Benny är ju känd som pedofil ocskå. Flörtat med massa småbarn.
Citera
2015-05-26, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho

Källa på det.
Citera
2015-05-26, 17:56
Medlem
Citat:

Varför tror du det?
Inget som framkommit i tråden hittills tyder på nåt sånt, och då har det ändå varit hyfsat mycket skvaller om hans förehavanden, bl a av fd elever till honom.
Citera
2015-05-27, 01:12
Medlem
Quaser4.s avatar
Citat:

Ääh håll käften. Lika klassiskt som att träslöjdsläraren är arg.

Hur har det gått för ungdomarna?
Citera
2015-05-27, 17:01
Medlem
discomusens avatar
http://www.vk.se/1458098/kritiskt-tillstand-efter-yxattacken?mobil

Kvinnans tillstånd är fortfarande kritiskt.
Citera
2015-05-27, 23:41
Medlem
Neromechas avatar
Citat:

Absolut inget som jag nånsin hört eller sett. Dessutom strider det emot allt jag vet om hans karaktär.

Var aldrig något intimt över hans beteende gentemot oss (vare sig gentemot pojkarna eller flickorna). Och vi hade honom på skolresor. Snarare var han den lärare som alla tyckte var tryggast och mest auktoritativ.

Han var väldigt grabbig, men på ett kamratligt och avslappnat sätt. Höll dock på sin integritet gjorde han och bjöd aldrig hem elever enskilt eller så när vi hade honom. Han var mer "kompis" med killarna och interagerade mindre med tjejerna, men var i alla fall rättvis och respekterade elevernas integritet.

Det som han gjort hittills är hemskt nog, men lösa rykten är inget att skämta med.
Senast redigerad av Neromecha 2015-05-27 kl. 23:48.
Citera
2015-05-28, 02:11
Medlem
Skogswalds avatar
Sluta nu, han kommer fällas för dåden.
Jag gissar helt spontant på fängelse, i tre år.
Han är ute efter två år, och har då haft tid att fundera över sitt liv.
Citera
2015-05-28, 09:01
Medlem
Mycket kommer att hänga på hur det går för kvinnan, även om det i sig inte ändrar det han gjort. Är det någon som har mer info om hennes status? Från tidningarna inte mycket hopp. Men sådana skador tar tid och mycket är osäkert. En släkting låg i koma i över en månad efter en bilolycka men klarade sig hyfsat efteråt. Många av läkarna trodde det var kört.

Om kvinnan blir återställd finns det hopp för alla inblandade att, tids nog, lära sig leva med det hela. Om hon får bestående men eller dör blir det nattsvart för GM, oavsett straff/behandling. Och släktingarna och vännerna till BO kommer att hata honom livet ut.
Citera
2015-05-28, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogswald
Sluta nu, han kommer fällas för dåden.
Jag gissar helt spontant på fängelse, i tre år.
Han är ute efter två år, och har då haft tid att fundera över sitt liv.

3år tror jag inte finns på kartan. antingen psyk vilket jag inte tror utan ett längre fängelsestraff blir det nog. 5år minst
3år skulle det kunna bli om han blev dömd för rattfyllan och påkörningen men inte dråpförsöket iof.
Citera
2015-05-29, 10:18
Medlem
Ang tillstånd för kvinnan står det såhär på skolans hemsida. "Under tisdagen har vi fått nya besked från rektors anhöriga om dennes hälsotillstånd. Läget är något bättre och de har påbörjat väckningsprocessen.
Tack för allt stöd ni visar och att ni ställer upp för varandra när det känns tungt. Vi påminner även om att det, för den som önskar, finns möjlighet till stöd från skolans kuratorer."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in