Citat:
Ursprungligen postat av
Redoxreaktion
Massor av rika nollor har höga poster, vanligen genom att ha ärvt sin förmögenhet. Carl Bildt är en av de mest kända - en psykopat född med silversked i munnen.
Man kan inte vara en rik nolla om man har en hög post. Jag är ingen stödjare till Carl Bildt men jag vet att han löser mer och större arbetsuppgifter än vad du någonsin kan göra. Det är ingen som ger han pengar...bara för att Carl Bildt är Carl Bildt. Han jobbar också.
Citat:
Sossarna i toppen är förvisso hycklare och har varit nästan ända sedan de kom till makten på allvar, men det är en annan historia.
Fredrik Segerfeldt menar också att Socialdemokraterna hycklar.
Citat:
Varför ska man vara demokrat? Det har inget egenvärde. Anarkism är det enda rätta, alltså ej tvingande demokrati.
Om två grupper är osams om en sak så måste dem få förhandla?
Anarkism är för tjurskallar som utnyttjar kapitalistiska samhällets produkter och sedan gnäller. Bästa är att man tvingade alla anarkister ut i skogen och sedan tvingade dem att bo där. Men ska anarkister leva i vårt samhälle, då får dem rätta sig efter ledet. Annars så finns fängelset.
Citat:
Jag är inte anhängare av Lenin men däremot av våld för det som är moraliskt riktigt. Förtryckare ska slås ner eller i värsta fall skjutas. Sic semper tyrannis!
Våldsutövare hör till fängelset. Mördare hör till värre typer ut av fängelset.
Citat:
Soldaterna lydde order, tyvärr. Därför hade det behövts att man hade kunnat skjuta ner dem. Alternativet hade varit att soldaterna hade skjutit ner sina befäl och alltså tagit folkets parti, men det gjorde de ju inte, och alltså hade det rätta varit att arbetarna hade haft vapen själva och skjutit ner soldaterna. Det är för övrigt en naturlig rättighet att vara beväpnad och den största skändlighet med vapenlagar. Vapenlagars enda syfte är just att makthavarna ska kunna slakta folket och komma undan med det.
Ja, Soldaterna hade order. Men även rätt att försvara sig. Vapenlagarna är till för att jag och övriga ska kunna ha det lugnt i samhället. Jag skiter för fan om ni är förtryckta. Ni förtjänar det ändå efter all kaos ni ställer till med.