2015-05-18, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
I minst 9/10 fall är personer som du så hjärntvättade att ni inte vet varför, men det är klart, du kan ju tillhöra den där försvinnande lilla minoriteten som kan ha en viss anledning utav någon outgrundlig orsak.

En sak vet jag och det är att det bor 3500 kulturmarxistiska journalister på Södermalm och att södermalm inte har tagit emot en enda flykting på 20 år. Om man letar hycklare så är södermalm en bra plats. I Saltsjöbaden bor bara rikt folk som är mer intresserade av pengar än politik. Folk som inte ens fattat att Moderaterna ändrats under Reinfelt.
Citera
2015-05-18, 06:21
Bannlyst
Ett förslag är att man låter 20 blattar driva omkring där en vecka å se vad som hände.
Citera
2015-05-18, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morality.Cripples
För att han är ledig nu och inte vill jobba utanför arbetstid. Nordisk Ungdom är välkomna på måndag, på kontorstid.

Vill ledaren för Nordisk Ungdom få hembesök på söndag morgon och tvingas svara på frågor från AFA kanske?
Läs gärna artikeln på Avpixlat och lyssna på Granskning Sverige om försöken att komma i kontakt med Helin på arbetstid. Artikeln handlar om hur han höjde sin lön från 4 till 7 miljoner per år, medan tidningens resultat försämras och journalister ställs till arbetsmarknadens förfogande.
http://avpixlat.info/2015/05/16/granskning-sverige-tar-en-titt-pa-jan-helin/
Citera
2015-05-18, 08:08
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praele
SMR har släppt en film från deras aktion i Saltsjöbaden då de spelade upp böneutrop kl 06 på morgonen och uppmanade befolkningen (60% röstade på M i detta området) att öppna sina hjärtan! https://www.nordfront.se/film-fran-helgens-aktion-saltsjobaden.smr#comment-246627
Hahaha
Hoppas Näste 1 kör lite böneutrop i Danderyd/Stocksund och Södermalm med. Om jag inte minns fel så har Fria Tider rapporterat om att staden nu ska tillåta böneutrop från moskén där, så det skulle ju passa
Citera
2015-05-18, 12:48
Medlem
JeffDaviss avatar
Att komma och knacka på någons dörr ger mycket sällan något annat än en dörr i ansiktet. Precis som att NU har rätt att knacka på Jans dörr har han också rätt att säga att han inte vill svara på några frågor.

Kan tycka att NU gjorde en poäng med hembesöket och jag tycker det var bra att de höll en god ton och pixlade hans fru. Sen hoppas jag verkligen att de inte fortsätter att gå hem till Jan i tid och otid för då tappas hela poängen.
Citera
2015-05-18, 12:52
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Att komma och knacka på någons dörr ger mycket sällan något annat än en dörr i ansiktet. Precis som att NU har rätt att knacka på Jans dörr har han också rätt att säga att han inte vill svara på några frågor.

Kan tycka att NU gjorde en poäng med hembesöket och jag tycker det var bra att de höll en god ton och pixlade hans fru. Sen hoppas jag verkligen att de inte fortsätter att gå hem till Jan i tid och otid för då tappas hela poängen.

De ska fortsätta tills de får svar på sina frågor, tycker jag.
Citera
2015-05-18, 12:57
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
En sak vet jag och det är att det bor 3500 kulturmarxistiska journalister på Södermalm och att södermalm inte har tagit emot en enda flykting på 20 år. Om man letar hycklare så är södermalm en bra plats. I Saltsjöbaden bor bara rikt folk som är mer intresserade av pengar än politik. Folk som inte ens fattat att Moderaterna ändrats under Reinfelt.

Finns iaf tre flyktingboenden på Södermalm.
http://www.stockholm.se/Fristaende-webbplatser/Fackforvaltningssajter/Socialtjanstforvaltningen/Ensamkommande-flyktingungdomar/Boenden-for-ensamkommande-flyktingungdomar/?acceptcookies=true
Citera
2015-05-18, 13:32
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
De ska fortsätta tills de får svar på sina frågor, tycker jag.

Vilka frågor då? Om Jan står för att AB samarbetar med Researchgruppen? Ja, det är klart han gör annars skulle han ju inte använda uppgifter från dem.

ALLA har rätt att inte svara på frågor - se bara på Maud Olofsson
Citera
2015-05-18, 13:48
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vilka frågor då? Om Jan står för att AB samarbetar med Researchgruppen? Ja, det är klart han gör annars skulle han ju inte använda uppgifter från dem.

ALLA har rätt att inte svara på frågor - se bara på Maud Olofsson

Klart han har rätt att inte svara på frågor. Frågorna bör likförbannat fortsätta att ställas.
Citera
2015-05-18, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankBuck
Börjar man analysera denna sekvens ännu mer ser man hur onaturlig rörelsen är, hans arm fastnar lixom på nedvägen och vet inte riktigt vart den ska ta vägen och rörelsen görs med en väldigt ojämn hastigheten. Han tar inte heller tag i hela sitt hår utan rör bara lite på toppen. Blir väldigt komiskt när man ser det några gånger.

Jo det är säkert inte kul att att ständigt vara under hot , inte kunna bo hemma eller att ens barn blir mordhotade på nätet. Det gör nog en rätt nervös....
Citera
2015-05-18, 15:51
Medlem
Jodkulas avatar
Jag tycker JH hanterade hela situationen ganska bra. Hans fru(?) finns det väl ingen anledning att kommentera (till skillnad från Jan tycker jag man ska undvika att hänga ut släkt och vänner till den man vill ta heder och ära av). Lite småtaffligt att strutta ut med kameran och köra någon sorts demonstration men han blev ju säkert tagen på sängen. Jag tror många skulle reagerat betydligt sämre än vad JH gjorde i en liknande situation. Även om den där Emil verkade vara noga med att vara lugn och sansad så tror jag många tycker att "Nationell Ungdom" eller vad dom heter, låter lite obehagligt.

Det som retade mig var att han körde med det klassiska "Nej, och det vet du" på frågan om samarbetet med RG. Det är väl ingen som "vet" det? Utifrån det som står i hans tidning verkar det ju onekligen som att de visst samarbetar med RG. Kunde ju vara på sin plats att förklara sig på den punkten. Sen kan jag förstå att man inte vill göra det inför en mobilkamera på sin trappa, men "det vet du" är ett sällsynt dumt svar.

Sen tror jag de flesta skiter i om RG är just "vänsterextremister" eller nåt annat. Åsiktsregistrering är sjukt och gravt antidemokratiskt oavsett om den som gör det är vänster, nasse eller centerpartist. Att denne Emil retar sig extra mycket på att RG är vänster kan jag ju förstå men det skulle vara intressantare med ett allmänt svar från Helin om att AB stödjer åsiktsregistrering.

F.ö. är det helt självklart ok att åka hem till JH och ställa frågor så länge man inte är hotfull
Citera
2015-05-18, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tochar
Artikeln handlar om hur han höjde sin lön från 4 till 7 miljoner per år,
http://avpixlat.info/2015/05/16/granskning-sverige-tar-en-titt-pa-jan-helin/

Fast sådana frågor tar man ju upp på företagets bolagsstämma (vem som helst kan gå på en sådan) snarare än via personliga intervjuer.

Citat:
medan tidningens resultat försämras och journalister ställs till arbetsmarknadens förfogande.

och det är dåligt exakt varför? Vi snackar Aftonhoran här. Allt som försämrar deras resultat (och slutligen kör deras näsa i jorden) är bra, för oss.

Citat:
Läs gärna artikeln på Avpixlat och lyssna på Granskning Sverige om försöken att komma i kontakt med Helin på arbetstid.

som sagt, det är väl inte så konstigt att de får problem med att få en intervjutid om det de vill prata om är sådant som Veckans Affärer brukar ta upp. Avpixlat är ju inte någon affärspress direkt.
Jag lovar dig, Jan Helin hade inte sagt ja till ett möte med Hänt i Veckan heller, om det hade varit samma ämne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in