Jag tycker JH hanterade hela situationen ganska bra. Hans fru(?) finns det väl ingen anledning att kommentera (till skillnad från Jan tycker jag man ska undvika att hänga ut släkt och vänner till den man vill ta heder och ära av). Lite småtaffligt att strutta ut med kameran och köra någon sorts demonstration men han blev ju säkert tagen på sängen. Jag tror många skulle reagerat betydligt sämre än vad JH gjorde i en liknande situation. Även om den där Emil verkade vara noga med att vara lugn och sansad så tror jag många tycker att "Nationell Ungdom" eller vad dom heter, låter lite obehagligt.
Det som retade mig var att han körde med det klassiska "Nej, och det vet du" på frågan om samarbetet med RG. Det är väl ingen som "vet" det? Utifrån det som står i hans tidning verkar det ju onekligen som att de visst samarbetar med RG. Kunde ju vara på sin plats att förklara sig på den punkten. Sen kan jag förstå att man inte vill göra det inför en mobilkamera på sin trappa, men "det vet du" är ett sällsynt dumt svar.
Sen tror jag de flesta skiter i om RG är just "vänsterextremister" eller nåt annat. Åsiktsregistrering är sjukt och gravt antidemokratiskt oavsett om den som gör det är vänster, nasse eller centerpartist. Att denne Emil retar sig extra mycket på att RG är vänster kan jag ju förstå men det skulle vara intressantare med ett allmänt svar från Helin om att AB stödjer åsiktsregistrering.
F.ö. är det helt självklart ok att åka hem till JH och ställa frågor så länge man inte är hotfull