Citat:
Ursprungligen postat av
gabrielle2
Men herregud människa. Jag har ju sagt att jag är full av synd. En äkta sådan.
Ska jag lyssna på en annan människa full av synd menar du. Vi två kanske inte bär på samma synder ens. Då måste ju personen i fråga säga till mig att den kämpar med sina egna synder.
Jag vägrar diskutera med en person som tror sig vara syndfri och som skall smälla mig på fingrarna eller be till Gud om att ge mig styrka att förändras utan att sopa rent framför sin egna dörr.
Jag tycker att det är hyckleri.
Nej jag föredrar katolska kyrkans syn på dödssynder och hur man bör arbeta med sig själv på det området.
Gillar verkligen inte att be Jesus att bära mina synder åt mig som man gör inom den protestantiska kyrkan.
Katolska kyrkan = den smala vägen full med taggar och snår. Eget ansvar.
Protestantiska kyrkan= bred väg och lätt att gå. Jesus ansvar.
Det är vad du tror, för du har blivit indoktrinerad (läs hjärntvättad) av idioter som tolkar bibeln fel.
Har jag sagt att jag är syndfri? Jesus sa att han inte kommit för att kalla rättfärdiga utan syndare.
Det är inte meningen att vi ska synda, alltså är det inte våra SYNDER Jesus ska bära utan våra BÖRDOR. Om dina bördor består av synd, då kanske det är bättre att upphöra med din synd. Men du och katolska kyrkan har även tolkat detta fel.
Heb 6
4Ty människor som har avfallit fast de en gång har blivit upplysta och smakat den himmelska gåvan, fått del av helig ande 5och smakat Guds goda ord och den kommande världens krafter, 6dem är det omöjligt att på nytt föra till omvändelse, eftersom de korsfäster Guds son en andra gång och gör honom till åtlöje.
Syndoffret kan bara utnyttjas en gång så att säga. Sedan är du inte längre under lag utan under nåden. Men om du avfaller från tron gäller ovanstående.
Försök fatta detta:
Gal 5:4
Ni är utestängda från Kristus, ni som söker er rättfärdighet i lagen; ni har hamnat utanför nåden.
Min tolkning? Att du förlitar dig på katolska kyrkans regler mer än Guds nåd. Det är vad du har lärt dig, att följa människors regler (sekulära och religiösa), för då är du rättfärdig inför människor. Men inte rättfärdig inför Gud.
Rom 3:20f
Ty genom laggärningar blir ingen människa rättfärdig inför honom. Lagen kan bara ge insikt om synd. Men nu har Gud uppenbarat en rättfärdighet som inte beror av lagen men som lagen och profeterna har vittnat om –