Citat:
Ursprungligen postat av
DindooNuffin
Guds bud har funnits från början, och satan hade kunskap om gott och ont, för trädet fanns redan i Eden. Så satan syndade medvetet. Tro inte på katolska kyrkan definition av synd. Avund behöver inte vara en synd, det är faktiskt en känsla skapad av Gud. Avund kan vara en drivkraft så du arbetar hårt för att uppnå din dröm. Men om du mördar grannen för att kunna stjäla hans egendom, då är synden mord, inte avund. Avund ledde fram till mordet, och avund förblindade mördaren, men mördaren döms för mord, inte avund. Förblindelse är en synd, avund en drivkraft om den används på rätt sätt.
Det är ju det jag menade från första början. Gud har "medvetet" skapat dessa dödssynder, alltså måste Gud vara en äkta syndare.
Har Gud omedvetet skapat dessa dödssynder så är han ju inte fullkomlig själv.
Hur skall Gud då kunna straffa någon för det han själv är grundare till.
Om jag medvetet väljer att synda så kan jag ju medvetet välja att inte synda mer.
Skall man ta emot vad som helst utan att bli arg= vrede. Be till Gud att hjälpa en att inte bli arg när någon slår sönder bilen tex eller gå till en präst och be denne hjälpa en att inte bli arg.
Varför har då Gud gjort så att människan känner ilska, lust, avund mm.
Enligt Bibeln skapade ju Gud människan utifrån en känsla Gud hade ( ville ha sällskap).
Jag förstår mig inte på Gud och därför är jag inte troende heller.
Ursäkta mig Gud men ibland tycker jag att du är en grym och underlig prick! Är detta tyckande något jag ska be om förlåtelse för?
Om jag inte jobbar med det så kommer Gud att skicka mig till den andra och eviga döden.
Dessutom får Gud enbart bli arg. Väck inte Guds vrede!
Så gör endast en psykopat.
Kan man bli dödare än död.