Citat:
Ursprungligen postat av
MRZnr1
Köpte en riktigt fin gaming-dator med märket MSI till min sambo i helgen (inhandlad på Inet). Den kommer med Windows 8.1. Jag är inte så jättekunnig på bärbara, men hade det varit med egna dator hade jag formaterat den direkt!

Förr så långt tillbaka som på 90 talet så kunde de förinstallerade versionerna innehålla mycket program och annan skit som segade ner datorn.
Hur är det nu för tiden. Ska jag installera om hennes dator med en ren version av Windows eller behövs det inte?
Vad tycker ni?
Det beror på vad hon ska använda den till , d.v.s vilka egenskaper som är viktiga att de finns där .
Ska det t.e.x gå fort att göra backups så är en ominstallation att föredra eftersom det kan halvera tiden och gå ifrån 20min till 10 . Rätt vanligt . Mindre jobb för dig i framtiden att fixa hennes dator vid olika problem . Gaming ?...ominstallation givetvis , går bättre , snabbare och får längre livslängd .
Annars finns program likt Pc decrapifier som tar bort bloat och med det så blir det mindre processer som körs . Kolla även igenom tjänster och stäng av det som inte behövs . Alla Windows uppdateringar behövs inte heller de rekommenderade är det oftast bara ett fåtal av som är nödvändiga .