2015-05-13, 20:42
Medlem
Tja, idag kom ju viaplay till apple tv, och det känns som ett roligare alternativ än netflix.

Jag fixade ett konto igenom apple tvn, men nu kan jag inte titta på något ändå. Allt som händer är att n'r jag försöker starta en film så frågas det bara vilket paket jag vill köpa, men detta har jag ju redan gjort, jag är ju redan inloggad :S

Har även aktiverat mitt konto ett flertal gånger på webben.

Någon som har samma problem, eller kanske en lösning?
Citera
2015-05-13, 21:10
Medlem
snarare krångligare, hatar att den inte sparar vart man tittar i en serie ex netflix som man kan fortsätta direkt där man tidigare tittade. Samt dyrt om man vill ha sport o film o serier.. extrautgifter
Citera
2015-05-13, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NocturnalVoodoo
snarare krångligare, hatar att den inte sparar vart man tittar i en serie ex netflix som man kan fortsätta direkt där man tidigare tittade. Samt dyrt om man vill ha sport o film o serier.. extrautgifter

Kan inte heller hitta några grenes, får man in på filmer så finns några enstaka men några filmer under, men jag hittar inte så man kan välja själv som i netflix

Edit: läste btw på deras hemsida att dom jobbar på just den funktionen
Citera
2015-05-13, 21:22
Medlem
Nu har jag löst mitt problem med att appen ständigt frågar mig vilket paket jag vill ha!

Loggade in på hemsidan på datorn, och valde paket där och godkände betalningsmetoden, sen hoppade det igångpå apple tvn, wohoo
Citera
2015-05-14, 01:44
Medlem
Kentaklumpfots avatar
Har också problem med det. Fast mitt problem är att alla menyer är på norska eller danska. Minns ej då jag fipplade med det igår.

Går det byta språk? på inställningar kan man ju förfan bara logga ut??
Citera
2015-05-14, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kentaklumpfot
Har också problem med det. Fast mitt problem är att alla menyer är på norska eller danska. Minns ej då jag fipplade med det igår.

Går det byta språk? på inställningar kan man ju förfan bara logga ut??

Låter skumt. Kolla dina regioninställningar.
Citera
2015-05-15, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abiz2
Låter skumt. Kolla dina regioninställningar.

Om man har en iPad och laddar ned Viaplay-appen så kan man ju bara streama direkt via iPaden till Apple TV:en?! Eller?!
Citera
2015-05-15, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Om man har en iPad och laddar ned Viaplay-appen så kan man ju bara streama direkt via iPaden till Apple TV:en?! Eller?!

Givetvis, airplay har du ju kunnat använda i åratal. Poängen med Viaplay-appen på Apple TV:n är ju att du inte ska behöva göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in