• 1
  • 2
2015-05-13, 17:16
Medlem
Hej, flyttade nyligen in i en 1a med min flickvän och har knappt till hyran ( utan lägenheten är vi bostadslösa )
Hade behövt lite tips och tricks att få in extra pengar eller hur man sparar extra gott på det pengarna som finns kvar
2015-05-13, 17:23
Medlem
endures avatar
Det bästa tricket är att ni båda har jobb eller studerar med studielån. Då bör det bli tillräckligt till hyran och förhoppningsvis en del därtill.

Annars kanske var barnvakt eller hundvakt åt någon granne om ni ändå är arbetslösa och degar hemma hela dagarna.
2015-05-13, 17:25
Medlem
Not-Sures avatar
Många bäckar små, så försök hålla koll på att små avgifter. Storhandla där det är billigt, köp inte massa dyrt skräp på mindre affärer i förorten... Hmm.
2015-05-13, 17:28
Bannlyst
Gå inte med i hyresgästförening. Ha ingen TV.
2015-05-13, 17:28
Medlem
CommonSenses avatar
socialtjänsten? kyrkan kan hjälpa en med matkuponger så ni kan få mat på bordet
2015-05-13, 17:29
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokafet
Hej, flyttade nyligen in i en 1a med min flickvän och har knappt till hyran ( utan lägenheten är vi bostadslösa )
Hade behövt lite tips och tricks att få in extra pengar eller hur man sparar extra gott på det pengarna som finns kvar

Enkelt man jobbar och för lön eller så får man söka bidrag. Sen är er prioritering kass! Man ser först till att ha en plan hur man skall betala och sen flyttar man när man vet hur man kan betala hyran.
2015-05-13, 17:32
Medlem
Spyrrans avatar
Vad ligger hyran och andra kostnader (som el och bredband) på, varje månad? Vad har ni för inkomster? Finns det någon möjlighet för er att flytta till en billigare lägenhet inom en snar framtid, och öka era inkomster?
2015-05-13, 17:41
Medlem
Jobba?
2015-05-13, 18:00
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokafet
Med tanke på ditt användarnamn och vad du skrivit i drogavdelningen, så ser jag en utgift du kan dra in på.
2015-05-13, 18:16
Medlem
Kräng något!
2015-05-13, 18:33
Medlem
Reevess avatar
Primärt, om du vill ha hjälp härifrån måste du redovisa dels era totala inkomster och utgifter. Vi måste ju veta vad ni har att jobba med; finns det kanske någon felprioritering här?
2015-05-13, 19:59
Medlem
Strychnos avatar
Bostad, hem och trädgård --> Privatekonomi
/Moderator
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem