Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-05-13, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andeljus
För osäkerhetssjäl. Men jag känner mig 100% säker nu. Frågan är ej längre relevant.

Vad gjorde dig säker på att du hittat livets sanning och implicit syfte under dessa.. sjutton timmar?
En god natts sömn?
Citera
2015-05-13, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Vad gjorde dig säker på att du hittat livets sanning och implicit syfte under dessa.. sjutton timmar?
En god natts sömn?

Haha!

Det tog 0 sekunder. Jag behövde bara känna efter lite (istället för att tänka efter).

Jag var litet omedveten igår (fångad i mina tankar) och det ledde till frågan.
Citera
2015-05-13, 09:46
Medlem
Citat:
Haha!

Det tog 0 sekunder. Jag behövde bara känna efter lite (istället för att tänka efter).

Jag var litet omedveten igår (fångad i mina tankar) och det ledde till frågan.

Jag förstår. Gratulerar.
Vill du dela med dig till klassen dina slutsatser kring livets sanning och människans syfte?
Citera
2015-05-13, 09:58
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
För osäkerhetssjäl. Men jag känner mig 100% säker nu. Frågan är ej längre relevant.

Ok, vad hände?

Edit: jag såg ditt svar.
Citera
2015-05-13, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Jag antar att du är ute efter vem/vad du själv är egentligen. "The searcher is in search of himself" säger Nisargadatta Maharaj. Den kunskapen/vetskapen får vi i upplysningen. Den går dock inte att skriva ner eller översätta i ord eftersom man då måste använda koncept, och vad vi egentligen är ligger bortom intellektuella beskrivningar/omskrivningar. Det räcker ju att jag frågar dig vem du är nu så kan du inte förklara det eller hur? Det går inte att förklara sedan heller men skillnaden är att man vet. Man vet utan tvivel och det går inte att missta sig. Det finns ett distinkt före och efter upplysningen. Sökandet upphör helt och hållet, man behöver inte fråga sig någonting längre.

Detta fick mig att åter-inse mig själv. Tack!
Citera
2015-05-13, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Jag förstår. Gratulerar.
Vill du dela med dig till klassen dina slutsatser kring livets sanning och människans syfte?

Tack!

Livets sanning är gudomlig till sin andliga natur och man är gudomlig till sin andliga natur. Människans syfte är att manifestera sin gudomliga natur till världen genom sin materiella kropp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in