2023-10-01, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
AI-bubblan spricker snart och då blir det väldigt rött för den fonden.

Tvärtom.

Jag vill att du tänker på det här inlägget och hur usel du är på att analysera marknaden och vad som komma skall när AI tar över allt.

Bara för att Aftonbladet inte skriver om det betyder det inte att hajpen är över.
Citera
2023-10-01, 20:54
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Tvärtom.

Jag vill att du tänker på det här inlägget och hur usel du är på att analysera marknaden och vad som komma skall när AI tar över allt.

Bara för att Aftonbladet inte skriver om det betyder det inte att hajpen är över.

Ok, lycka till.
Citera
2023-10-01, 21:06
Medlem
Citat:
AI-bubblan spricker snart och då blir det väldigt rött för den fonden.

Vi har ju inte ens sett starten på Ai så vad menar du?

Såg att du svarat någon annan tidigare. Jösses, om du inte förstår hur Ai kommer förändra hela landskapet så tycker jag du ska testa och leka runt med chat gpt 4 (betalversionen) och låtsas arbeta med något så ser du hur snabbt den ordnar allt.
Citera
2023-10-01, 21:15
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreoAxier
Vi har ju inte ens sett starten på Ai så vad menar du?

Såg att du svarat någon annan tidigare. Jösses, om du inte förstår hur Ai kommer förändra hela landskapet så tycker jag du ska testa och leka runt med chat gpt 4 (betalversionen) och låtsas arbeta med något så ser du hur snabbt den ordnar allt.

AI är inget nytt, det har funnits i årtionden. Bara för att det släpps versioner som allmänheten får testa så ska det plötsligt förändra allt. Inget företag tjänar pengar på AI.
Citera
2023-11-14, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troyanhorsefinder
Godkväll
Denna "frälsar"-fond betyder mycket för mig: "Swedbank Robur Technology A". Det är den bäst profiterande fonden i Pensionsmyndighetens lista på 5 års tid just nu. Alltså så är Swedbank en jävligt bra bank alltså och man ska ha bankkonto hos dem även anser jag. Nu jävlar ska vi bli rika i Sverige och receptet är: Svenskt vinstintresse + Swedbank + Swedbank Robur Technology A.

Länk: https://www.nordnet.se/marknaden/fon...bur-technology

Vafan väntar ni på? Vi ska skapa teknologi med USA:s folk genom Swedbank och bli täta fort!
Överlägset bästa för mig, dubblat investeringen. Hade tur och sålde allt några månader men hoppade på tåget igen. För en småsparare så gör den folk rent lyckliga.
Citera
2023-11-15, 00:38
Avstängd
troyanhorsefinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soldanella
Överlägset bästa för mig, dubblat investeringen. Hade tur och sålde allt några månader men hoppade på tåget igen. För en småsparare så gör den folk rent lyckliga.
Ja visst.
Citera
2023-11-15, 16:15
Medlem
Citat:
AI är inget nytt, det har funnits i årtionden. Bara för att det släpps versioner som allmänheten får testa så ska det plötsligt förändra allt. Inget företag tjänar pengar på AI.
AI som begreppet används är för löst i min åsikt, nu aplliceras det i princip på all form av digital automatisering. Ungefär som att din miniräknare skulle vara en AI för den kan berätta svaret på en ekvation du ger den, eller hur tandborstar nu har AI (enligt tillverkarna). När det blir så löst så blir också begreppet meningslöst.

Chatbottar har vi ju haft länge i varierande grad t.ex. det ”nyare” är väl programmen (för AI är det inte imo) som slår ihop bilderna i sin databank baserat på taggarna som används, med minst sagt varierade resultat vilket iofs kan vara spännande men verkar behöva mängder med taggar för att vara det minsta konsekvent.

Vad gäller pengatjänandet finns det ju en intressant aspekt som ännu inte addresserats, om jag söker på någon information kan jag ju komma till en hemsida, där jag ser reklam. Men om jag bara frågar chatbotten som själv skrapar infom ifrån dessa sidor och får samma info så blir det inga reklamintäkter på samma sätt. Vilket gör att t.ex. google som ju står för större delen av denna struktur skulle ge sig själva problem.

// slut på offtopic.
Citera
2023-11-26, 13:41
Medlem
Ägt fonden ett längre tag vilket känns riktigt bra även om det är ganska små medel.

En fråga, hur kan fonden de tre senaste månaderna ligga på -1,91% när I princip alla de 25 största innehaven ligger på plus? Ordentligt plus dessutom.

Vad har hänt med VMware som är ett fint bolag, kan inte ens trycka på bolaget på Avanza längre, har bolaget fallit ur börsen och dragit med sig hela fonden i fördärvet?
Citera
2023-11-26, 20:16
Medlem
SEK/USD är upp rejält, skulle tippa att det är anledningen
Citera
2023-11-28, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JizZ

Vad har hänt med VMware som är ett fint bolag, kan inte ens trycka på bolaget på Avanza längre, har bolaget fallit ur börsen och dragit med sig hela fonden i fördärvet?

VMware är uppköpt av broadcom.
Citera
2024-05-31, 12:13
Medlem
Black.Panthers avatar
Varför går den så trögt? Den har bara ökat typ 5% på två-tre månader. Gått ned två dagar i rad nu. Är festen över nu?
Citera
2024-05-31, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Varför går den så trögt? Den har bara ökat typ 5% på två-tre månader. Gått ned två dagar i rad nu. Är festen över nu?

Med tanke på den historik du har skrivit angående aktier + denna post så kanske du borde sluta hålla på med aktier och skaffa hjälp.

Om den har gått upp +5% på 3 månader och det fortsätter så blir +20%/år eller om den går +5% på 2 månader så blir det +30%/år så förstår inte varför du gråter.

Du låter som en ung grabb på bast 18 år som vill ha snabba cash, en Ferrari & stor villa efter 1 år med aktier eller liknande...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in