Jag strävar efter att leva efter en mer nationalistisk ideologi och tänkte att det säkert finns likasinnade där ute som också älskar Sverige och brinner för det. Med detta menas att leva efter premisser som gynnar vårt land, bevarar vårt kulturarv och skapar en bättre framtid.
Jag tänkte att detta kan bli en samlingstråd för idéer kring hur man kan leva en mer nationalistisk tillvaro. Det är ett aktivt arbete, men här är en lista på åtgärder jag tagit i mitt liv:
Läser många trådar om nationalism, men det är ofta mycket prat (och hat) och lite verkstad. Vad gör ni för att göra vårt land till en bättre plats?
Jag tänkte att detta kan bli en samlingstråd för idéer kring hur man kan leva en mer nationalistisk tillvaro. Det är ett aktivt arbete, men här är en lista på åtgärder jag tagit i mitt liv:
- Turista i Sverige. Istället för att pumpa ut alla mina pengar till Thailand eller liknande andra klassens platser turistar jag numera i vår vackra natur eller i mindre städer.
- Främja inhemsk produktion. Eftersom det i dagsläget inte finns något företag som tillverkar svenska bilar håller jag på att säga upp min bil för att övergå till en svensk-producerad cykel. De görs mest med importerade delar om jag förstått det rätt, men enligt denna sida:
http://www.tekniskamuseet.se/1/1261.html
utmärker sig Skeppshult med att producera ramarna i Sverige så jag lutar åt att köpa en cykel från dem. Ska dessutom fasa ut kläder av bomull till förmån för material som finns att tillgå här som lin, ylle och hampa. - Värna om svensk matkultur. Jag har successivt fasat ut all importerad mat som bananer, utländskt kött och liknande. Köper enbart gräsbeteskött eftersom annat kött tillverkas med importerat spannmål. Jag jobbar aktivt för att folk ska äta mer vegetarisk och ekologisk mat för att Östersjön ska renas och vi på sikt kan ha giftfri fisk med hållbara bestånd. Jag äter aldrig pizza eller kebab utan besöker restauranger som jobbar med lokala råvaror.
- Minimera kemikalier som rinner ut i vår natur. Jag har gjort mig av med alla starka rengöringsprodukter och gått över till enbart svensk grönsåpa. Köper inte schampo utan tvättar håret med svensk äppelcidervinäger.
- Engagera mig som volontär i organisationer som gynnar Sverige. Exempelvis finns det organisationer som Mattecentrum som hjälper ungdomar med sina läxor. Uppmanar även andra att lägga till välgörenhetsorganisationer i denna tråd med syfte att förbättra vårt land.
Läser många trådar om nationalism, men det är ofta mycket prat (och hat) och lite verkstad. Vad gör ni för att göra vårt land till en bättre plats?