Citat:
Ursprungligen postat av
JollyJumper
Absolut! Fattar att det kan vara så. Har dock förut tagit sobril vid insättning av Escitalopram. Att sluta med dessa då har aldrig orsakat sånt här.
Insättningen av Escitalopram är dock för jävlig. Om du kollar runt lite så ser du det.
Men jag ska absolut försöka minska intaget av sobril
Jag har varit med om att sättas in på både Sertralin och Escitalopram själv, samt att min sambo gick på Escitalopram under många, många år (men har nu slutat). Det var lite därav mitt yttrande. Dock är ju såklart alla upplevelser individuella.
I mitt fall handlar det nog mest om att jag inte är deprimerad, men har p.g.a. diagnos (som jag nu äntligen fått) ibland försatt mig i situationer som skapar olika kriser (och där och då mår man inte helt hundra, såklart). Jag upplevde bara att jag blev likgiltig till allt av både Sertralin och Escitalopram. Alltså, även om jag är i en kris så kan jag göra roliga saker, skratta, skämta, etc... men på Sertralin eller Escitalopram försvinner de där "topparna" där jag faktiskt har roligt och är aktiv. Jag kände mig bara som en grå massa när jag gick på dem. Det var således inga konstigheter att sluta med.
Och sambon påpekade inga problem när hon slutade med det heller. Hon försökte förvisso en gång tidigare och upplevde att hon blev väldigt emotionellt instabil... men det verkade i det fallet sitta mer i hennes huvud. Gången efter var det nämligen inga som helst konstigheter.
Anyways; Det var inte menat att slå ner på din berättelse, utan mer att Sobril och benzo generellt kan vara ett jävla gift och ett beroende som är ett helvete att ta sig ur.