Citat:
Ursprungligen postat av
frange
Tony Olsson och Andreas Axelsson (Malexandermördarna) tillsammans med Mattias Flinck (gick apeshit med AK5 efter en krognatt i Falun) och Tommy Zethraeus (Stureplansmorden) skulle väl kunna räknas?
Visserligen sitter ju alla inne på livstid/obestämd tid men samtliga är ju massmördare och skulle definitivt kunna ses som rätt farliga, oavsett om de har "rehabiliterats" eller inte?
Eller, tänker du på mer på rent organiserade brottslingar med en lång karriär av yrkesbrottslighet bakom sig?
Mattias är visserligen ute. Men honom skulle inte jag vilja sätta i samma grupp som de övriga. Han var i grund och botten en normal kille, dock med aggressionsproblem i botten. Han fick helt enkelt en knäpp och är nog rätt ofarlig i dag.
Men jag håller med. De du listar här är vad jag räknar som farliga och kriminella.
Självklart finns det många kvar i den kategorin. Vi har bara inte hittat dem ännu.
Andra farliga kriminella bör vara typen som anders Eklund. Finns nog många som honom bara att de inte eskalerat.
Men farligast var nog Göran Lindberg. Nu tog de honom vid rätt tidpunkt och då med en jäkla tur. Jag kan bara tänka vad han kunde ställa till med om han ens anade att de hade fått nys om honom. Han hade verkligen kunnat sopa igen spåren.