• 1
  • 2
2015-05-09, 10:55
Medlem
Spookerss avatar
Hej!

Jag har varit bortskämd nog att alltid få tillbaka pengar efter deklaration. Men inte i år. Dock vill jag ha pengarna investerade så länge som möjligt och har ännu inte fört över skatten till mitt skattekonto. Jag har för mig att förfallodagen var någon gång i maj - men nu hittar jag inte den informationen på Skatteverkets hemsida.

Har jag missat förfallodagen och vad händer i så fall?
Citera
2015-05-09, 10:59
Medlem
ByeByeBostons avatar
4 maj enligt Skatteverket

https://www.skatteverket.se/privat/s...5ac9441e.html#
Citera
2015-05-09, 11:41
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spookers
Har jag missat förfallodagen och vad händer i så fall?
Ja det har du och det blir en extra förseningsavgift på 1000kr för ditt slarv https://www.skatteverket.se/privat/s...800077722.html
Citera
2015-05-09, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Ja det har du och det blir en extra förseningsavgift på 1000kr för ditt slarv https://www.skatteverket.se/privat/s...800077722.html
Det är väl bara om man inte deklarerar i tid?
Citera
2015-05-09, 11:49
Medlem
gato12s avatar
Beror det inte lite på hur stort belopp man är skyldig?

Har för mig att det är skitsamma om det är under hundra kronor.
Citera
2015-05-09, 11:49
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:

Är det inte så om man inte har lämnat in sin deklaration bara?

Citat:
Lämnar du din deklaration senare än den 4 maj riskerar du att få betala en förseningsavgift på 1 000 kronor.

Kvarskatten kan man väl betala senast hösten, om jag inte minns fel? Då kan man betala in detta, jag har för mig att räntan då är bara en strunt summa.
Citera
2015-05-09, 11:50
Medlem
Spookerss avatar
Tack för era svar. Deklarationen är inskickad sedan länge.

Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Kvarskatten kan man väl betala senast hösten, om jag inte minns fel?

Det låter bra, räknar kallt med att dra in mer pengar på portföljen än räntekostnaden.
Senast redigerad av Spookers 2015-05-09 kl. 11:55.
Citera
2015-05-09, 11:52
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spookers
Tack för era svar. Deklarationen är inskickad sedan länge.

Då är det ingen fara, då kan du vänta till hösten och pröjsa in kvarskatten om du så vill, räntan blir inte så mycket 100 spänn eller så.
Citera
2015-05-09, 11:53
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Är det inte så om man inte har lämnat in sin deklaration bara?
Jo det har du rätt i, misstolkade TS och tänkte att inte ha fört över skatten innebar miss av själva deklarationen.
Citera
2015-05-09, 11:56
Bannlyst
Citat:
Jo det har du rätt i, misstolkade TS och tänkte att inte ha fört över skatten innebar miss av själva deklarationen.
Kod:
enl. Flashbackreglerna borde du citerat mitt inlägg. Men det är ok
Citera
2015-05-09, 11:59
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Då är det ingen fara, då kan du vänta till hösten och pröjsa in kvarskatten om du så vill, räntan blir inte så mycket 100 spänn eller så.

Du som verkar vara expert. Jag fick typ 40 spänn i kvarskatt, behöver man verkligen pynta det? Har för mig att jag läste nånstans att de kan vara innestående till nästa deklaration och kvittas mot de pengar som kommer in då. Vad som händer om man då också får kvarskatt är ju lite mer osäkert...
Citera
2015-05-09, 12:08
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Du som verkar vara expert. Jag fick typ 40 spänn i kvarskatt, behöver man verkligen pynta det? Har för mig att jag läste nånstans att de kan vara innestående till nästa deklaration och kvittas mot de pengar som kommer in då. Vad som händer om man då också får kvarskatt är ju lite mer osäkert...

Ja gränsen är 100 kr där, du kan vänta till hösten och se sen om det har överstigit 100 kr med räntan.Under 100 kr så ligger det kvar på ditt skattekonto.
Senast redigerad av welcometoreality 2015-05-09 kl. 12:10.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in