När jag var barn så var rick roll fenomenet stort då jag blev rick rollad (låten heter egentligen never gonna give you up som är rick astleys främsta låt) av en bluffad video men jag började fastna och gilla låten då jag brukade lyssna på den i flera gånger. sedan idag så hade jag inte så många 80 tals låtar att lyssna på så jag googlade på rick astley och såg att han hade gjort flertals låtar som together forever, she wants to dance with me, whenever you need somebody, dial my number och You move me. jag har lyssnat på alla de och måste säga att han var mycket begåvad och duktig artist samt jätte bra sångare men det jag inte riktigt förstår är varför han inte är så världskänd? jag vet att idag så lyssnar de flesta på artister som avicii, bruno mars, chris brown och fler men hur kommer det sig att rick astley inte är lika känd som kim wilde eller prince?.
rick astley enligt mig förtjänar mer beröm en det han fick för han är en mycket duktig och bra musiker. han kanske liknar elvis presley i rösten men hans musik var inte i samma genre som elvis då rick astley är inom pop och inte rock som elvis var så jag kan inte säga att rick astley's musik är en kopia på elvis men jag tror rick astley blev inspirerad av elvis röst.
jag har inte levt på 80 talet men jag undrar om ni som har varit barn eller tonåring under den tiden om hur ofta ni hörde rick astley på radion och hur ofta ni fick nyheter om honom i tv eller i tidningen? pratades mycket om han och hur känd var han utanför europa?.
rick astley enligt mig förtjänar mer beröm en det han fick för han är en mycket duktig och bra musiker. han kanske liknar elvis presley i rösten men hans musik var inte i samma genre som elvis då rick astley är inom pop och inte rock som elvis var så jag kan inte säga att rick astley's musik är en kopia på elvis men jag tror rick astley blev inspirerad av elvis röst.
jag har inte levt på 80 talet men jag undrar om ni som har varit barn eller tonåring under den tiden om hur ofta ni hörde rick astley på radion och hur ofta ni fick nyheter om honom i tv eller i tidningen? pratades mycket om han och hur känd var han utanför europa?.