2015-05-08, 13:18
Medlem
Försöker hjälpa min kusin få sin epost till hennes nya dator. Jag har försökt med mer eller mindre allt i 5 timmars tid. När jag skrivit in koden för att bekräfta email-addressen så klickar jag till slut på "växla användare" och då får jag felmeddelande 0x80070057. Googlat men hittade inget.

Jag gav till slut upp men kom nyss att tänka på en grej. På sin gamla stationära så har hon sin email "up-and-running" i skrivande stund. Det är Windows Live Mail. Måste det kontot kanske raderas på något sätt innan kan få det att funka på den nya datorn?

Tacksam för hjälp!
Senast redigerad av kallekallekalle 2015-05-08 kl. 13:23.
Citera
2015-05-08, 16:26
Medlem
Har du provat det motsatta först?

Dvs att skapa en ny såndär "äcklig" win8-användare som identifieras och loggar in med just windows-live-identitet/microsoft account?
Citera
2015-05-08, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallekallekalle
När jag skrivit in koden för att bekräfta email-addressen så klickar jag till slut på "växla användare" och då får jag felmeddelande 0x80070057. !

Förresten: "växla användare" är INTE en OK/"gå vidare"-knapp, utan avbryter inloggning på förstasidan.

Du ska bara trycka RETURN/ENTER
Citera
2015-05-09, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Förresten: "växla användare" är INTE en OK/"gå vidare"-knapp, utan avbryter inloggning på förstasidan.

Du ska bara trycka RETURN/ENTER

Det står ju något i stil med "Nu är allt klart för att göra din användare till ett microsoftkonto". Det finns ingen "OK"-knapp att välja på.
Senast redigerad av kallekallekalle 2015-05-09 kl. 08:55.
Citera
2015-05-09, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallekallekalle
Det står ju något i stil med "Nu är allt klart för att göra din användare till ett microsoftkonto". Det finns ingen "OK"-knapp att välja på.

Nä just det. MS "har bestämt" att musklick inte ska funka - tryck retur på tangentbordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in