Är man. Rökte i 14 år. Slutade sedan tvärt från en dag till annan. Klättrade på väggarna där hemma ett havt år ungefär, sedan släppte det. Fick hjälp på sjukhuset av någon rökavvänjning där jag träffade en sjuksköterska ett antal gånger.
Detta var på 80-talet så tuggummi och sådant var på recept. Fick en massa hjälpmedel som tuggummi, plåster och någon simulantcigg. Kanske var något mer. Tuggade dessa tuggummi så att jag fick ont i magen. Man hade alltid minst ett plåster klistrat på kroppen.
Det handlar om karaktär och vilja. Har kvinnor detta? Kanske vissa! Jag kunde sluta på ett försök och har aldrig dragit ett bloss sedan dess. Det är ungefär 27 år sedan nu. Man borde skriva in detta i sitt CV, det visar på stark karaktär och att man kan uppnå nästan omöjliga mål!
Idag förstår jag inte varför någon börjar röka överhuvudtaget, världens mest upplysta generation? Det är dessutom mest kvinnor som röker, åtminstone i Sverige. Kvinnor är mer lättpåverkade! Blir uppriktigt sagt ledsen när jag ser en mamma (även pappor) med barnvagn och en cigg i munnen.
Har de inte nog med anledning att sluta röka liggande i sin barnvagn? Dålig karaktär och/eller illvilja mot sitt barn!
Senast redigerad av KamratBlue 2015-05-17 kl. 22:54.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!