• 1
  • 2
2015-05-08, 10:55
Medlem
Pulitzers avatar
Känns som att det är svårare för kvinnor än för män att sluta röka.
Nån annan som tycker det? Och vad kan det bero på i så fall?
Citera
2015-05-08, 11:17
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Känns som att det är svårare för kvinnor än för män att sluta röka.
Nån annan som tycker det? Och vad kan det bero på i så fall?
Intressant tråd.. Borde ju vara lika svårt oavsett kön. Det är väldigt individuellt hur man skapar och tar sig ur ett beroende. Men ser jag på min arbetsplats så, ja faktiskt kvinnorna"håller hårdare i ciggen". Detta nog mest för att dom håller ihop mer än killarna. Tjejerna sitter ute varje rast/paus med en cigg. Killarna är mer sprida. Slutsatser: Skulle vi ha samma vanor skulle nog skillnaderna vara mindre.. Dessutom om ni frågar mig, arbetar vi olika en tjej får två uppgifter. Gör dom i turordning (efektivt). Killar gör oftast båda typ samtidigt och är lite slarvigare, har mer mentaliteten: Ingen märker skillnad på om jag gör si och inte så..
Tror ni tar er cigg mer för att släppa ert arbete för stunden.. Vad tror du om analysen??
Citera
2015-05-08, 11:47
Medlem
Pulitzers avatar
Kan säkert ligga en del i din analys. Har själv känslan av att det är det psykiska beroendet som är starkare än för killar. Känns som att rökningen blir liksom en viktigare del av våra liv. Det är kanske därför svårare att komma fram till att man verkligen vill sluta.
Citera
2015-05-08, 12:05
Medlem
videofotografens avatar
Jag lade bara av från den ena dagen till det andra (är av manligt kön) så jag har faktiskt ingen erfarenhet eller kunskap i ämnet.
Citera
2015-05-08, 12:18
Medlem
Johan_08s avatar
Troligen är det samma men kvinnorna är svagare rent mentalt och därför kan man nog säga att det är svårare.
Citera
2015-05-08, 13:13
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_08
Troligen är det samma men kvinnorna är svagare rent mentalt och därför kan man nog säga att det är svårare.
Jaha. Det här är inte F&J, så du kan spara på kvinnoföraktet om du inte har nåt bättre att komma med.
Citera
2015-05-08, 15:44
Medlem
Mankas avatar
Jag kan lugnt säga att det inte är någon skillnad på män och kvinnor att sluta röka. Jag, man, har klarat fem dagar som längst utan nikotin, en kvinnlig bekant slutade för 15 år sen.
Citera
2015-05-08, 15:45
Bannlyst
Oh vad jag vill sluta men det är direkt svårt.
Citera
2015-05-08, 16:01
Medlem
Pulitzers avatar
Det tycks finnas ett visst vetenskapligt stöd i alla fall:
http://www.livescience.com/19452-wom...t-smoking.html
Citera
2015-05-17, 19:37
Medlem
Johan_08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Jaha. Det här är inte F&J, så du kan spara på kvinnoföraktet om du inte har nåt bättre att komma med.

Det är bara ren fakta och därav väldigt ontopic, ditt inlägg och manshatande feministbeteende hör inte hemma här.

Kvinnor är svagare mentalt och därav har de svårare att sluta.

"Vetenskapliga" stöd är i många fall helt oseriösa och även så den länken du hade med där, källan är högst oseriös.
Citera
2015-05-17, 22:14
Medlem
svampdamps avatar
De saknar helt enkelt jävlaranamma
Citera
2015-05-17, 22:43
Medlem
Pulitzers avatar
Ok, men då håller ni i vart fall med om att det är svårare för kvinnor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in