Väldigt många personer på yttersta vänsterkanten, typ medlemmar i AFA, SUF, RF (r.i.p

) osv, är egentligen inte ideologiskt övertygade öht, utan i regel osäkra människor som söker gemenskap. Det är därför dessa ligor ofta är präglad av trashig subkultur.
Jag träffade och satte en ung afatjejför ett par år sedan, hon brydde sig inte det minsta om att jag var ns, och själv var jag mest lite smått shockad över att det fanns vänsterbrudar som faktiskt såg bra ut, och inte vägde 900KG eller såg ut som ett inavlat kiosk-emo. Visste att tjejen var feminist osv, men efter att jag i efterhand fick veta att hon var medlem i en bokstavskombinations-organisation på yttersta vänsterkanten, kände jag mig aningen äcklad faktiskt
Men aa, i regel är vänstertjej förvirrade och lättmanipulerade och rätt lätt att få ligg med, "synd" bara att de flesta ser ut som skräp
För övrigt gällande hur ihålig dessa små-marxisters idelogiska övertygelse är, så har jag en till anekdot att bjuda på; en av de mest upplyfta unga personen i ett större fackförbund, som spenderade bra många timmar att besöka arbetsplatser, skolor och universitet och föreläsa om det som de gör idag, (dvs inte alls värna om arbetsrätt utan sprida HBTQP-propaganda, jämstäldhet och genusbajs osv) när det offentliga samtalet var över och denne med övriga kollegor och diverse vänsterfolk satte sig ner bakom stänga dörrar och pratade med varandra så fanns där rasism i överflöd - man var missnöjda över hur många skolor hade blivit olidliga pga 'alla äckliga negrer och araber' och hur 'muslimerna förstör den svenska skolan'.
De förstod aldrig ironin själva.