Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-06, 23:53
  #1
Medlem
Tja,

Tycker att Galaxy seriens S6 är designmässigt bra men batteriet och flyttbar SD kortet borttaget är något negativt.

Hade inte detta funkat? Att kunna montera batteri precis som man monterar SIM-kort på iphones? En lite större lock på S6 som man öppnade och monterade batteri som man sedan kan byta närsom? En lock vid sidan om på luren som finns på S5 längst ned för att ladda, fast i detta fall till batteriet.

Borde inte denna funktion sättas på S6 om inte sättas på S7? Eller vad tycker ni om mitt förslag?

Sammanfattning:

Alltså det jag vill komma fram till är att man varken behöver öppna hela bakre delen som får mobilen framstå som B och inte heller inte kunna byta ut något alls. På så sätt kunde de behålla samma design på Galaxy S6 med så att säga.
__________________
Senast redigerad av IQ-141 2015-05-07 kl. 00:07.
Citera
2015-05-07, 00:39
  #2
Medlem
Jag har tre mobiler där batteriet är inbyggt, tycker faktiskt inte det finns några nackdelar med det! Det är ju inte särskilt ofta man behöver byta batteri, och skulle det behövas så är det inte svårt att göra själv. Tycker telefonen känns mer enhetlig och välbyggd utan batterilucka.
Citera
2015-05-07, 00:48
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zictor
Jag har tre mobiler där batteriet är inbyggt, tycker faktiskt inte det finns några nackdelar med det! Det är ju inte särskilt ofta man behöver byta batteri, och skulle det behövas så är det inte svårt att göra själv. Tycker telefonen känns mer enhetlig och välbyggd utan batterilucka.

Själv byter jag batteri jämt när jag är ute på min S5 då jag spelar GTA Sanandreas på den, samt ringer och smsar hela tiden, skype, viber med mera att batteriet håller inte ens. Processorn hänger nästan inte ens med fast än den är på toppnivå.

Hursom, med batterilucka skulle den kännas ännu mer exklusiv tycker jag. Riktigt lyxigt, att kunna bestämma över den som om den vore högklassigt telefon. Speciellt med en batterilucka.
__________________
Senast redigerad av IQ-141 2015-05-07 kl. 00:50.
Citera
2015-05-07, 05:28
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-141
Själv byter jag batteri jämt när jag är ute på min S5 då jag spelar GTA Sanandreas på den, samt ringer och smsar hela tiden, skype, viber med mera att batteriet håller inte ens. Processorn hänger nästan inte ens med fast än den är på toppnivå.

Hursom, med batterilucka skulle den kännas ännu mer exklusiv tycker jag. Riktigt lyxigt, att kunna bestämma över den som om den vore högklassigt telefon. Speciellt med en batterilucka.

En sån lucka hade gjort telefonen löjligt tjock och ful.
Citera
2015-05-07, 10:23
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iGenocide
En sån lucka hade gjort telefonen löjligt tjock och ful.

Nej varför det? Mobilen förblir i samma storlek.
Citera
2015-05-07, 17:31
  #6
Medlem
mmas avatar
Tokigt att ta det i tråden om just s6?

(FB) Stora tråden om Samsung Galaxy 6
Citera
2015-05-07, 20:43
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-141
Nej varför det? Mobilen förblir i samma storlek.

För att en lucka kräver delar som i sin tur kräver större utrymme. Detta leder till en större telefon.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback