2015-05-06, 21:35
Medlem
Hej!

Jag har en fråga. Om ca. 1h skall jag träffa säljaren av denna skönhet: http://www.blocket.se/vastmanland/IP...2.htm?ca=9&w=2

Men det som skrämmer mig är att han precis har hämtat ut en ny iPhone 5s via applecare som han nu säljer.

Är det en HELT NY telefon? eller har applecare gett han en fräsch "Reparerad" telefon? För jag vet att applecare reparerar telefoner och ger till folk ibland. Han sa att han fick ut den p.g.a. hans tidigare var vattenskadad och att den har fått nu ser väldigt fräsch ut, inte en enda skråma någonstans.

Min fråga är: Tror ni att det är en HELT NY iphone 5s eller en "fräsch" reparerad telefon? han var osäker själv
Citera
2015-05-06, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigge877
Hej!

Jag har en fråga. Om ca. 1h skall jag träffa säljaren av denna skönhet: http://www.blocket.se/vastmanland/IP...2.htm?ca=9&w=2

Men det som skrämmer mig är att han precis har hämtat ut en ny iPhone 5s via applecare som han nu säljer.

Är det en HELT NY telefon? eller har applecare gett han en fräsch "Reparerad" telefon? För jag vet att applecare reparerar telefoner och ger till folk ibland. Han sa att han fick ut den p.g.a. hans tidigare var vattenskadad och att den har fått nu ser väldigt fräsch ut, inte en enda skråma någonstans.

Min fråga är: Tror ni att det är en HELT NY iphone 5s eller en "fräsch" reparerad telefon? han var osäker själv

I praktiken spelar det egentligen ingen roll, därför att de lurar Apple reparerat ”refurbished” är att betrakta som en ny lur. Man kan helt enkelt inte se skillnad på dem då Apple byter allt som har minsta defekt, och därför har de också garanti.

Är priset ok för dig så är det viktigaste att kolla att killen har ett ärligt kvitto på att luren är hans, och att han slagit av ”Hitta min iPhone” i iCloud-inställningarna. Annars kan du inte återställa luren som din egen.

Det är högst sannolikt att det är en renoverad lur man får om man får en 5S utbytesenhet från Apple, därför att idag så finns det högst sannolikt gott om ”stommar” som de fått in som de kan ha som donatorer etc.

När jag fick en ny 5S 64GB utbytesenhet på Apple Store i Täby så var det inte så långt efter släppet av 5S, så det hade inte kommit in så många donatorer om man säger så. Så den utbytes 5S 64GB som jag fick var en helt fabriksny enhet.

Tjejen spräckte å andra sidan glaset på min gamla iP5 som hon fick av mig när jag bytte till 5S, och hon lämnade in den till Apple för skärmbyte och de bedömde att hon skulle få en renoverad utbytesenhet, som kom inom tre dagar. Den såg precis ut som en helt fabriksny lur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in