2015-05-06, 19:11
Medlem
Jag prenumurearde på en betalhemsida som nyligen har gått under och sidan erbjuder inga alternativ att avbryta premurationen så pengarna kommer att dras varige månad ändå. Hur går jag till väga? jag skapade premurationen med mitt mastercard och jag har swedbank.
Citera
2015-05-06, 19:13
Medlem
Papulis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykes90
Jag prenumurearde på en betalhemsida som nyligen har gått under och sidan erbjuder inga alternativ att avbryta premurationen så pengarna kommer att dras varige månad ändå. Hur går jag till väga? jag skapade premurationen med mitt mastercard och jag har swedbank.

Kan du inte logga in på din internetbank och avbryta autogirot?
Citera
2015-05-06, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykes90

Vad menar du med att den "gått under", har den upphört att finnas till?
Vad står det i ditt avtal med företaget du prenumererar av angående uppsägning?
Citera
2015-05-08, 15:45
Medlem
Sikkans avatar
OffT: Det stavas prenumeration!
Citera
2015-05-08, 16:01
Medlem
Ring banken och spärra kortet, be dem sedan skicka ett nytt.

Tips: ta ut lite kontanter först så du klarar dig några dagar eller en vecka om du inte har fler kort.
Citera
2015-05-08, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zarkov
Ring banken och spärra kortet, be dem sedan skicka ett nytt.

Tips: ta ut lite kontanter först så du klarar dig några dagar eller en vecka om du inte har fler kort.

Mycket olämplig idé. Om vi förutsätter att det finns ett avtal som löper och skall betalas månadsvis så försvinner givetvis inte betalningsansvaret för att man stryper betalningskanalen. Det som händer är att det kommer påminnelser och kravbrev istället, inte något som bryter avtalet heller, däremot ökar kostnaden.

Vad som gäller är först att kontrollera under vilka betingelser detta avtal löper, finns det uppsägningstid på ett tillsvidareavtal eller avslutas det efter exempelvis 24 månader.
Citera
2015-05-08, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Mycket olämplig idé. Om vi förutsätter att det finns ett avtal som löper och skall betalas månadsvis så försvinner givetvis inte betalningsansvaret för att man stryper betalningskanalen. Det som händer är att det kommer påminnelser och kravbrev istället, inte något som bryter avtalet heller, däremot ökar kostnaden.

Vad som gäller är först att kontrollera under vilka betingelser detta avtal löper, finns det uppsägningstid på ett tillsvidareavtal eller avslutas det efter exempelvis 24 månader.
Om betalsidan "gått under" lär de ju knappast skicka kravbrev eller kronkalle bara för att ditt kreditkort slutat fungera. Vi vet ju inte ens om det är en svensk hemsida, är det inte det så lär de i värsta fall bara skicka ett mail eller sju.

Om sen tjänsteleverantören upphört att leverera tjänsten kan de ju knappast kräva att du fortsätter betala. Vet TS ens om de debiterat honom något sedan hemsidan gick under?
Citera
2015-05-08, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zarkov
Om betalsidan "gått under" lär de ju knappast skicka kravbrev eller kronkalle bara för att ditt kreditkort slutat fungera. Vi vet ju inte ens om det är en svensk hemsida, är det inte det så lär de i värsta fall bara skicka ett mail eller sju.

Om sen tjänsteleverantören upphört att leverera tjänsten kan de ju knappast kräva att du fortsätter betala. Vet TS ens om de debiterat honom något sedan hemsidan gick under?

Tyvärr för dåligt med information om vad som inträffat, "gått under" säger inte så mycket egentligen. Vi får avvakta kompletterande upplysningar från ts.

Har företaget gått i konkurs men fortfarande är i drift med sidan så lär konkursförvaltaren göra vad denne kan för att få betalt från sina kunder. Men stannar där med spekulationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in