Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-06, 15:36
  #1
Medlem
Jag har länge kämpat med min vikt och det vill säga att jag kämpat för att gå ner i vikt. Har under det senaste året lyckats gå ner rätt mycket, och nästan nått min målvikt. Jag tränar 4 til 6ggr i veckan, går på pass, styrketränar och går promenader. Men nu har det värsta tänkbara hänt. Ställde mig på vågen idag och den visar 5kg mer än för ca en vecka sedan??? Nu i helgen blev det dock mycket alkohol, och dålig mat (mycket kolhydrater) och även mån och tis den här veckan har varit två dåliga dagar gällande både kost och träning. Får panikångest av tanken av att vågen nu visar typ det samma som den gjorde för ett år sedan.. Känner mig även uppsvälld och blir otroligt äcklad av mig själv. Har jag någon anledning till att vara orolig eller kan det bara va vätska?? Har en otroligt osund relation till vågen men jag kunde inte låta bli att ställa mig på den vilket jag ångrar nu i efterhand
Citera
2015-05-06, 15:42
  #2
Medlem
Lugene kvinna! Det är vätska så oroa dig inte Så länge du inte tryckt i dig 35 000 kalorier över ditt vanliga basala intag så är det inte fett! 7000 kalorier är ett kilo har jag för mig?

Jag gick också upp 3 kg efter valborg och fick smått panik men det försvinner, salt och alkohol (speciellt alkohol) binder otroligt mycket vätska (Då alkohol är vätskedrivande -> man är supertörstig när man är bakis -> man dricker supermycket vatten för att fylla på vattennivåerna i kroppen = uppsvälld och vattnig.

Citera
2015-05-07, 12:40
  #3
Medlem
krigsoffrets avatar
Hej

En fråga, Varfør ær du så fixerad vid vikt?

Jag menar, personligen tar jag hellre en kvinna som kanske væger 65kg, så længe kroppsfettet ær någolunda acceptabelt.

Hoppas detta kan ge dig lite lugn.
/en mans perspektiv.
Citera
2015-05-11, 15:50
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorinas
Lugene kvinna! Det är vätska så oroa dig inte Så länge du inte tryckt i dig 35 000 kalorier över ditt vanliga basala intag så är det inte fett! 7000 kalorier är ett kilo har jag för mig?

Jag gick också upp 3 kg efter valborg och fick smått panik men det försvinner, salt och alkohol (speciellt alkohol) binder otroligt mycket vätska (Då alkohol är vätskedrivande -> man är supertörstig när man är bakis -> man dricker supermycket vatten för att fylla på vattennivåerna i kroppen = uppsvälld och vattnig.


Hur lång tid kan det ta för vätskan och allt överflöd att lämna kroppen?? Känns som orimligt att gå upp 4-5kg på typ en vecka men jag kan ändå inte låta bli att få panik över det
Citera
2015-05-11, 15:51
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krigsoffret
Hej

En fråga, Varfør ær du så fixerad vid vikt?

Jag menar, personligen tar jag hellre en kvinna som kanske væger 65kg, så længe kroppsfettet ær någolunda acceptabelt.

Hoppas detta kan ge dig lite lugn.
/en mans perspektiv.

Jag är extremt brydd om mitt utseende och trivs bäst i en rätt slank kropp. Och då bryr jag mig inte om vissa killar föredrar tjejer med mer fett på kroppen för jag finns inte till för mannen utan för mig själv
Citera
2015-05-11, 16:12
  #6
Medlem
krigsoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KajsaLisa93191
Jag är extremt brydd om mitt utseende och trivs bäst i en rätt slank kropp. Och då bryr jag mig inte om vissa killar föredrar tjejer med mer fett på kroppen för jag finns inte till för mannen utan för mig själv


Tror inte du helt førstod mig, Jag førsøkte førmedla att vikt på vågen ær inget man borde fokusera på, satsa hellre på en fin kropps % fett.

Till mitt førsvar gillar jag inte i regel tjejer med mer fett.
Citera
2015-05-15, 01:13
  #7
Medlem
Tror du har mycket vätska i kroppen och massa "slagg" som behöver komma ut innan du väger dig. Tänk också på att en dags frossande kan förstöra en hel veckas slit. Det man behöver göra är att ändra livsstil. Du kan inte hålla på och kompensera, för att sedan "belöna" dig själv med party party i slutet av veckan. Din belöning ska istället vara en snygg kropp. Och det kan ta dagar, veckor, månader, kanske till och med år, men du måste ha tålamod. Det tålamodet kommer du aldrig få genom att jojjobanta för att sedan gå tillbaka till dåliga vanor när du nåt din vikt. Din kropp kommer må fruktansvärt och du blir aldrig av med grundproblemet.

Ändra livsstil, ät nyttigare, träna och rör på dig mer, sluta titta för mycket på vågen (den ska fungera lite som en måttstock, inte som ett definitivt facit). När du har hållit dig borta från sockret ett tag kommer ditt sötsug att släppa. Börja då stoppa in mer grönsaker, och mindre kolhydrater i kosten. Protein mättar, så ät protein. Protein bygger kroppen. Så ät protein.

Om du stirrar dig blind på vågen kommer du bli tokig. Innan man går och lägger sig kan vågen stå på 60, sen när man vaknar är den på 55? Va? Har jag tappat 5 kg? Mycket är vätska och massa skräp som kroppen gör sig av med (förhoppningsvis inte 5 kg, men du fattar...).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback