Citat:
Ursprungligen postat av
My name is Earl
Få en veterinär att kolla den, den kan ju ha ont, och vid den åldern är det även ganska vanligt att de får artros.
det har du rätt i! han är dock vet kollad och även röntgad efter skadan
Citat:
Ursprungligen postat av
CHI9
Det vanligaste när man vill lära sin hund något är ju med godis. Att du ställer dig nedanför trappan med en godis eller något annat som den älskar, sedan ropar du på hunden och håller fram godisen/matbiten och var tålmodig. Tillslut kommer den nog ta sig ner för att äta godisen, sedan upprepar du bara detta och provar då och då utan godis och ser hur det utvecklas

det tråkiga med min lilla vovve är att han skiter fullständigt i godis förrutom inomhus haha, försöker uppmuntra honom och stå nedanför men han står bara kvar och piper :/
Citat:
Ursprungligen postat av
Diamondgrit
Elchocker brukar hjälpa.
nja på dig kanske det hade rättat till dem hjärnceller som saknas
Citat:
Ursprungligen postat av
Zigga
Vilken typ av halsband , koppel använder du?
Problemet med trappan är att den vant sig att trappan är farlig-blivit buren ev i kombination med artros dvs det gör ont.
Det går att lära om steg för steg ,med uppmuntran och några få steg i taget.
använder mig utav en sele och ett vanligt koppel.
Jo det stämmer nog rätt bra att han relaterar det till att trappan är farlig därav har jag burit honom, ska försöka uppmuntra honom till att sluta hetsa först och främst som han gör i trappen när han inte kommer ner det vill säga går fram mot trappan och börjar pipa sen backa och så upprepar han det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Elchockad
Jasså?
MynameisEarl kom med steg nummer ett. Det skadar inte.
Men jag själv tror att din hund är bortskämd och förväntar sig att du ska bära den.
Jo visst har han blivit bortskämd.. det är det som är det tråkiga då det är rätt många trappor att bära honom i hehe.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ålen
Vad är det för ras? Många raser får ju problem med höfter och annat när de börjar komma upp till åren. Hunden kanske har ont av att gå i trappor, inte helt ovanligt. Grannens hund vägrade trappor, och det visade sig att hunden hade problem med höfter.
Du säger att hunden drar. Drar den alltid. Som du förmodligen märkt drar hunden mindre när den varit ute och släppt loss lite och nosat. Jag brukar köra lite mental träning och lägga spår innen innan jag går ut på första långpromenaden med min hund. Detta tar udden av den värsat energin och det blir lättare att få hunden att lugna ned sig och lyssna. Kör lite spår och annan aktivitet innan ni går ut några gånger ska du se att dragandet minskar.
Siberian husky, han är röntgad, vetkollad och hela köret så det är inte att han har ont iallafall.
tack för tipset ska börja köra lite mental träning