• 1
  • 2
2015-05-06, 17:34
Medlem
Vekrusets avatar
Jag föreslår att du läser på en massa, innan du börjar investera. Kanske en nischbank med hög ränta (vilket just nu en ränta på 1.20% kallas) passar bra medan du funderar.

Vi befinner oss i en gigantisk kreditexpansion, med börsvärden som rör sig kring all time high.
Citera
2015-05-06, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forwarder
Då skulle jag rekommendera att du lägger kanske 25-30% av pengarna fördelat på de fonder cleanuser rekommenderar. Resten i räntefonder och obligationsfonder.

Annars är det bara att pytsa in rubbet på skattekontot, 0,8% ränta och 0% risk

Vad är det för räntefonder och obligationsfonder du menar?
Citera
2015-05-06, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Jag föreslår att du läser på en massa, innan du börjar investera. Kanske en nischbank med hög ränta (vilket just nu en ränta på 1.20% kallas) passar bra medan du funderar.

Vi befinner oss i en gigantisk kreditexpansion, med börsvärden som rör sig kring all time high.

Vad för sidor, böcker, tidningar rekommenderar du att jag läser? Vill jättegärna lära mig
Citera
2015-05-06, 21:26
Medlem
Razys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebronk
Vad för sidor, böcker, tidningar rekommenderar du att jag läser? Vill jättegärna lära mig

RikaTillsammans, http://rikatillsammans.se/: Perfekt start för nybörjaren som vill komma igång med sitt sparande.

Sparpodden, https://www.nordnet.se/sparpodden: En podcast som berör sparande och investeringar. Väldigt mycket bra information även där för nybörjaren, och jag garanterar att du kommer lära dig massor. Skönt med en podcast dessutom.
Citera
2015-05-06, 22:30
Medlem
forwarders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebronk
Vad är det för räntefonder och obligationsfonder du menar?

Finns mängder, men mina favoriter är nedan två.
Bra historisk avkastning med låg förvaltningsavgift.

Spiltan Räntefond Sverige
SPP obligationsfond

Gemensamt för Räntefonder och Obligationsfonder är att dom ger en stabil avkastning på lång sikt till väldigt låg risk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in