• 1
  • 2
2015-05-05, 22:07
Medlem
Fagerhults avatar
Deprimerad, social fobi, extremt introvert. Listan kan göras lång. Utseendemässigt är jag en helt vanlig kille, ser rätt bra ut och är lite vältränad. Felet är den här jävla sociala fobin och depressionen. Har jobbat på mitt nuvarande jobb över ett år men jag känner ingen än och jag tror inte att någon känner mig. Jag går runt som en zombie och säger inte ett enda ord på hela dagarna nästan.

Har hört av en del att jag är bra på jobbet, både från chefer och kollegor men nu den sista tiden har jag blivit mer ofokuserad och gör fel hela tiden känns det som och det gör mig på ännu sämre humör.

Tar medicin mot sociala fobin men det hjälper såklart inget. Går KBT också men det känns nästan hopplöst, har inte sagt det till hon jag pratar med men jag saknar motivation helt.

Varje dag på jobbet så funderar jag på om jag ska sjukskriva mig dagen efter.

Börjar bli riktigt trött på allt. Att jag börjat jobba med ett stressigt vrak med väldigt kort stubin hjälper inte direkt. Idag var jag hyfsat glad för en gång skull men då gjorde jag ett litet fel vilket han påpekade så alla hörde och efter det blev jag deprimerad/bitter resten av skiftet. Det krävs alltså inte mycket.

Så...vafan gör man?
Senast redigerad av Fagerhult 2015-05-05 kl. 22:11.
Citera
2015-05-05, 22:11
Medlem
MustelaPutoriuss avatar
Drick upp en platta Fagerhult, gå ut och bråka med negrer/blattar så får du adrenalin och testosteron i kroppen. Har funkat på mig... eller nåja, jag är fortfarande deprimerad, men socialfobin blev jag av med.

PS. Jag drack inte Fagerhult. Men något med alkohol i.
Citera
2015-05-05, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MustelaPutorius
Drick upp en platta Fagerhult, gå ut och bråka med negrer/blattar så får du adrenalin och testosteron i kroppen. Har funkat på mig... eller nåja, jag är fortfarande deprimerad, men socialfobin blev jag av med.

PS. Jag drack inte Fagerhult. Men något med alkohol i.

alkohol sänker testosteronet din stolle
Citera
2015-05-05, 22:28
Medlem
Vikilitas avatar
Vad får du för medicin för social fobi?
Citera
2015-05-05, 22:30
Medlem
Fagerhults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikilita
Vad får du för medicin för social fobi?

Citalopram
Citera
2015-05-05, 22:32
Medlem
Scraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapcylisten
Det spelar nog mindre roll vad det är för hormoner och skit som sprutas ut i kroppen när amn blir taggad. Det som spelar roll är att man inser att andra människor inte är så värst farliga.

TS: Utsätt dig för det du ogillar. Börja smått, som att fråga efter osten i affären till att snacka med främlingar på bussen, krogen osv osv. Det är ett sätt som garanterat kommer bota din sociala fobi. Det svåra är att faktiskt ta tag i problemet men gör du det har du redan kommit halvvägs.
Citera
2015-05-05, 22:37
Medlem
MustelaPutoriuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapcylisten

Inte hos mig i alla fall, din jävla naturbiolog. Och även om det nu gör det, så känns det bra. Jag menar: visst, om man dricker 1l sprit varje dag, så får man ju tuttar (som man), men en och annan öl per timme? Och sedan lite kamp till det!
Citera
2015-05-05, 23:44
Bannlyst
Av ren nyfikenhet, vad är det för tankar som far runt i skallen på dig när den sociala fobin gör sig som mest till känna? Får du några fysiska symptom eller är det bara hjärnspöken?
Citera
2015-05-06, 10:14
Medlem
Fagerhults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Av ren nyfikenhet, vad är det för tankar som far runt i skallen på dig när den sociala fobin gör sig som mest till känna? Får du några fysiska symptom eller är det bara hjärnspöken?

Är hela tiden orolig för att andra ska tycka illa om mig. Att jag är tråkig när jag är tyst, att jag är trög eller dum om jag gör fel osv.

Allt handlar egentligen om att jag är rädd för vad andra tycker om mig.
Citera
2015-05-06, 10:26
Medlem
Fråga din chef om du inte kan få ta semester, åk iväg själv till ett annat land och bara ta det lugnt. Om du inte vill se folk så hyr någon stuga någonstans i skogen eller vid någon egen strand. Att bara åka iväg och lämna allt är antagligen det jag hade gjort om jag varit i din situation.
Citera
2015-05-06, 10:36
Medlem
BaalZeBubs avatar
Jag tycker du ska tala med doktorn om att kanske prova en annan medicinering. Citalopram är visst ungefär samma sak som Cipramil, som hjälpte mig oerhört mycket på 90-talet. Men du kanske helt enkelt har ett annat problem, och en annan form av obalans med alla signalsubstanserna!
Citera
2015-05-06, 10:43
Medlem
Fagerhults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashisking-
Fråga din chef om du inte kan få ta semester, åk iväg själv till ett annat land och bara ta det lugnt. Om du inte vill se folk så hyr någon stuga någonstans i skogen eller vid någon egen strand. Att bara åka iväg och lämna allt är antagligen det jag hade gjort om jag varit i din situation.

Ja jag har funderat på det.

Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jag tycker du ska tala med doktorn om att kanske prova en annan medicinering. Citalopram är visst ungefär samma sak som Cipramil, som hjälpte mig oerhört mycket på 90-talet. Men du kanske helt enkelt har ett annat problem, och en annan form av obalans med alla signalsubstanserna!

Har redan bytt medicin två gånger. Det kan ju ta flera månader innan det kickar in säger dom så jag börjar bli otålig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in