2015-05-05, 18:40
Medlem
Buskalles avatar
Inleder med att posta en kopia på brevet som jag skrivit till Gorilla sports.

Hej.
Jag beställde Bänkpress med komplett skivstångs och hantelset ifrån er och fick mitt paket levererat hem idag . Min fru tog emot paketen inga konstigheter alls . När jag senare öppnade kartongerna blev det däremot inte någon glad överraskning !
1. Båda stängerna saknades 1 rak stång samt 1 ez stång saknas även 4 st kraglås
2. I paketet skall det ingå 100 kg vikter jag fick endast 45 kg levererat
3. På eran hemsida står det att 100 kg ingår i det paket som jag beställt men när man räknar ihop antal kg i produktbeskrivningen blir det endast 75 kg se bifogade bilder .
De vikter jag fått är 2x15 kg 4x1,25 kg 4x2,5 kg = 45 kg ?????
Dessutom så har jag ringt eran kundtjänst mellan 19.00 - 19.45 och möts endast av meddelandet att numret saknar abbonent eller är avstängt ?? Jag har som tur är inte betalat in pengarna för min beställning men jag utgår ifrån att ni svarar mig snarast och åtgärdar problemet omedelbart !

Problemet är att de är helt omöjliga att komma i kontakt med ! Fakturan är hos Klarna och jag tänker ringa och förlänga tiden på den när sista betalningsdag uppnåtts vilket inte brukar vara några problem. Att skicka tillbaka de varor jag redan fått känns inte som ett vettigt alternativ eftersom jag inte kan få någon form av bekräftelse på att de erhållit min retur !

Jag misstänker att de skickat dessa varor som är minst sagt besvärliga att retunera i hopp om att jag inte skall orka tjafsa och betala för att slippa krångla troligtvis så skulle de ändå förmodligen låtsas som om de inte fått någon retur .

Min fråga till er Flashbackare är alltså vad skall jag göra för att lösa detta ??

Länk till sidan http://www.gorillasports.se/
Citera
2015-05-05, 18:46
Medlem
smurflers avatar
http://www.allabolag.se/5565419420/Fryskap_AB

Du tycker inte att de här siffrorna ser lite mysko ut?

Du har i alla fall ett annat telefonnummer där som du kan testa; 08-7601774
Citera
2015-05-05, 20:40
Moderator
blomvattnares avatar
Brott och brottsbekämpning --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera
2018-10-17, 10:39
Medlem
Beställde skivstänger och betalade 6 september 2018,, idag 15 oktober och inga skivstänger,,,,inga telefonnummer,,,bara mail som säger ,,ha tålamod. Gör polisanmälan idag.
Citera
2018-10-17, 14:14
Medlem
Buskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thebeef
Beställde skivstänger och betalade 6 september 2018,, idag 15 oktober och inga skivstänger,,,,inga telefonnummer,,,bara mail som säger ,,ha tålamod. Gör polisanmälan idag.
Helt rätt av dig
Citera
2020-10-15, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thebeef

Hur gick det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in