Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-05, 17:19
  #1
Medlem
Har en Apple Newton MessagePad 120 vars skärm krackelerat. Glaset är sprucket men displayen under glaset är hel. Dessvärre reagerar inte pda'n på pennan.

Tidigare har man kunnat köpa alla sorts delar till Apples hela modellprogram av Newton's på ebay, men nu verkar det ej finnas kvar.

Så vart kan man köpa en ny diplay, beg eller ny kvittar, bara den är hel och fungerar.
Citera
2015-05-05, 19:56
  #2
Medlem
Möjligen kan du hitta en display på ebay. Annars kan du hitta en hel messagepad där. Tror inte du kan hoppas på några bättre ställen för att hitta något så gammalt.
Citera
2015-05-07, 18:29
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf T
Möjligen kan du hitta en display på ebay. Annars kan du hitta en hel messagepad där. Tror inte du kan hoppas på några bättre ställen för att hitta något så gammalt.
Har upptäckt nu att det är inte hela displayen jag behöver utan endast det övre skiktet, glaset och digitizern. Lcd´n är fungerande och har även hittat annonser på ebay där de säljer själva lcd´n, men det hjälper inte mig då det är digitizern jag behöver.

Har googlat mig gråhårig om detta och mailat runt en massa, men verkar inte hitta nåt. Ingen som vet var man kan hitta delar till Newton messagepad 120?
Citera
2015-05-09, 12:51
  #4
Medlem
Niggerss avatar
Finns en på Ebay för £25.90 ( http://www.ebay.co.uk/itm/RETRO-Vint...item58c43dc42f ) , men det verka spruckit glas också.

Den börja väl bli ett samla objekt , när moderkortet till Apple I går för 1 miljonkronor , så kommer säkert en del andra Apple produkter bli samlaobjekt framöver min gissning är Apple Lisa , Deras misslyckade TV Spel konsol och prototyper på olika telefoner och pador.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback