2015-05-05, 13:52
Medlem
Halloween2s avatar
Det blir bara mer och mer spännande för varje minut som går..

Ikväll tar Juventus imot Real som kommer med en stark vinst från Sevilla, Juventus däremot som säkrade sin titel i helgen kan just nu bara fokusera på CL. Luka och Karim är inte med pga skador, vet inte hur det ser ut på Juventus sida.

Sändningen börjar klockan 20:00 på 6an.

6/5

Bayern München - Barcelona.
20:45 (viasat fotboll)

Ett skadat Bayern som även hade muller borta senast mot wolfsburg, inte hört något annat så han spelar i morgon, Robert kommer spela med mask.
Barca inga skador som jag förstått (säg till annars) och kommer från en 8-0 vinst senast.

För två årsen fick Barca rejält med smisk och hoppas på en minst lika underhållande match i morgon. Får se hur Dante och rafhina fungerar mot detta starka Barca..

Tydligen gick Rode sönder idag, Bayern Bayern Bayern..

--
Juventus ser ut (enligt en första prognos) att ställa upp med följande spelare i startelvan:

- Buffon
- Lichtsteiner, Bonucci, Chiellini, Evra
- Vidal, Pirlo, Marchisio, Pereyra
- Morata, Tevez.

Real Madrid ser ut (enligt en första prognos) att ställa upp med följande spelare i startelvan:

- Casillas
- Carvajal, Ramos, Varane, Marcelo
- James Rodriguez, Kroos, Isco
- Ronaldo, Hernandez, Bale.
.

Tack till bluegreenshadow för texten ovanför med möjliga elvor. vi gjorde en varsin tråd samtidigt så slår ihop
Senast redigerad av Halloween2 2015-05-05 kl. 14:07.
2015-05-05, 13:58
Medlem
BlueGreenShadows avatar
Skapade precis en tråd om Juventus - Real Madrid. Ska vi slå ihop trådarna? Kopiera i sådana fall in informationen om du vill från min senaste tråd.
2015-05-05, 14:10
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGreenShadow
Skapade precis en tråd om Juventus - Real Madrid. Ska vi slå ihop trådarna? Kopiera i sådana fall in informationen om du vill från min senaste tråd.

Klistrade in lite så märks väll senare mod kan ju låsa denna tråd annars om intresset faller på den andra tråden.

Heja real !
2015-05-05, 14:15
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Tror på en 0-1 vinst till Real idag, kommer bli tufft på Juves arena.
2015-05-05, 14:20
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
Tror på en 0-1 vinst till Real idag, kommer bli tufft på Juves arena.

Kul och se tevez och Ronaldo på planen samtidigt. Blir säkert någon gammal United spelare som gör mål eller morata vore det jobbigaste hah..
2015-05-05, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Kul och se tevez och Ronaldo på planen samtidigt. Blir säkert någon gammal United spelare som gör mål eller morata vore det jobbigaste hah..

Gamla goda tiderna med Tevez och Ronaldo i United glömmer man inte så snabbt!

Tror faktiskt att Ronaldo gör det enda målet, ser inte att det blir så stor möjlighet för målfest.
2015-05-05, 15:17
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
Gamla goda tiderna med Tevez och Ronaldo i United glömmer man inte så snabbt!

Tror faktiskt att Ronaldo gör det enda målet, ser inte att det blir så stor möjlighet för målfest.
Jag tror på 1-1 efter mål av CR och CT. Risk för en ganska tillknäppt match?
2015-05-05, 16:09
Medlem
BlueGreenShadows avatar
Har lite uppdateringar!

Pogba, Caceres och Asamoah är inte med i Juventus trupp. Det ska handla om skador på alla tre.

Det ska även ha ryktats om att Marrone och Romulo inte ska vara med idag. Jag har inte koll på dessa spelare men här är källan:
http://www.uefa.com/uefachampionslea...match/preview/

Citat:
Possible lineups
Juventus: Buffon; Lichtsteiner, Bonucci, Chiellini, Evra; Marchisio, Pirlo, Vidal; Pereyra; Morata, Tévez.
• Out: Asamoah (knee), Cáceres (ankle), Marrone (thigh), Pogba (hamstring), Rômulo (groin)

Om jag själv skulle tippa hur det blir idag så blir det nog en kul och chansrik match. Real Madrid är bättre på de flesta positioner men enligt mig så är Buffon världens bästa målvakt. Casillas är dock också bra men Buffon verkar alltid stå där skottet kommer så han inte behöver slänga sig. Casillas verkar vara tvärtom och måste hoppa till andra sidan målet för att rädda avslutet.

Jag tycker även att mittfältet i Juventus är bra. Kanske något bättre än Real Madrids just idag. Men Pirlo är seg trotts att han lätt skulle platsa i vilket lag som helst.
Real Madrids Kroos är väl lik Pirlo på sina sätt och rollen är väl densamma.

Kroos eller Pirlo? Hmm, Kroos är väl snäppet bättre i rullande spel, men Pirlo har väl lite mer erfarenhet.
2015-05-05, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag tror på 1-1 efter mål av CR och CT. Risk för en ganska tillknäppt match?

Väldigt stor risk för en tillknäppt match, ja.
2015-05-05, 18:05
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGreenShadow

Kroos eller Pirlo? Hmm, Kroos är väl snäppet bättre i rullande spel, men Pirlo har väl lite mer erfarenhet.

Buffon ät bättre ja, tok för många mål insläppta av iker när han är för seg eller står med böjda knän och tittar på när bollen åker in.

Kroos har gjort mest lyckade passningar detta cl år och det är ju ganska kul förutom att pirlo är livsfarlig med sina frisparkar (och det lär dom väll få många av) hoppas att ramos inte får kortslutning bara, pepe litar man däremot nu på så hade man haft luka på planen hade real haft det bekvämare men tror Juves mittfält kommer ha det jobbigt ikväll.
2015-05-05, 18:44
Medlem
myskankans avatar
Forza EuroMaxxx!!!

http://a.espncdn.com/photo/2014/0919...1_1296x729.jpg

Dai dai dai!!!

http://www.juventus.com/resources/im...20150505114537
2015-05-05, 18:55
Medlem
BlueGreenShadows avatar
Real Madrid startelva (andra prognos)

http://www.ibtimes.com/real-madrid-v...league-1909167

Citat:
G: Casillas

D: Carvajal, Pepe, Varane, Marcelo

M: James, Ramos, Kroos, Isco

F: Bale, Ronaldo

Verkar som att Hernandez blir utanför startelvan. Trovärdig källa?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in