• 1
  • 2
2015-05-04, 21:48
Medlem
Dissociatives avatar
Hade ingen aning om vart jag skulle lägga denna tråd, men vafan..

Som sagt, när jag laddar ner en film brukar jag lägga över den på ett USB eller min externa hårddisk och kolla på storbild på tv:n. Men när texten inte är inbränd utan texten är en separat fil så lyckas jag aldrig få texten att funka på tv:n. På min Tv kan man, när man spelar upp en film, gå in på options och lägga till text. Men när jag ska göra det finns det aldrig någon text att välja trots att textfilen ligger i samma mapp som filmen

Föredrar att se med text då hörseln är lite kass.

Någon med en bra lösning? Eller får jag skaffa ny tv om detta ska ordna sig?

Tack!
Citera
2015-05-04, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dissociative

Som sagt, när jag laddar ner en film brukar jag lägga över den på ett USB eller min externa hårddisk och kolla på storbild på tv:n. Men när texten inte är inbränd utan texten är en separat fil så lyckas jag aldrig få texten att funka på tv:n. På min Tv kan man, när man spelar upp en film, gå in på options och lägga till text. Men när jag ska göra det finns det aldrig någon text att välja trots att textfilen ligger i samma mapp som filmen

Tack!

du måste kolla vilka text-format som tv:n stöder. Det finns gott om konverteringsprogram för att konvertera textformatet från ett till ett annat, så det handlar bara om att matcha formatet som TV:n stöder. Borde stå som specifikation för den på tillverkarens hemsida.
Citera
2015-05-04, 21:53
Medlem
Kaustis avatar
Vad är det för modell på TVn?..,
Citera
2015-05-04, 21:54
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riha
du måste kolla vilka text-format som tv:n stöder. Det finns gott om konverteringsprogram för att konvertera textformatet från ett till ett annat, så det handlar bara om att matcha formatet som TV:n stöder. Borde stå som specifikation för den på tillverkarens hemsida.

Okej ska prova
Citera
2015-05-04, 21:54
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Vad är det för modell på TVn?..,

Sorry skulle ha skrivit det direkt.. En LG. Mer vet jag inte
Citera
2015-05-04, 22:02
Medlem
På min tv funkar XviDs med inbränd text MKV med inmuxad text funkar inte...

Utan MKVs & rippar med separat srt kollar jag på min media spelare den tar allt så har jag löst det
Citera
2015-05-05, 04:38
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:

Tack!

och det är exakt samma namn på text-filen som filmen?
annars säger jag som deamon, kör med extern mediaspelare istället. dom tar det mesta när det gäller format och codecs. för det är väll så att du kör med en inbyggd spelare i din tv? jag kan tänka mig att dom är rätt så begränsade..
Citera
2015-05-05, 11:26
Medlem
En media spelare ligger på ca 1000:- & uppåt men är nog ditt bästa alternativ...
Citera
2015-05-05, 12:05
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
och det är exakt samma namn på text-filen som filmen?
annars säger jag som deamon, kör med extern mediaspelare istället. dom tar det mesta när det gäller format och codecs. för det är väll så att du kör med en inbyggd spelare i din tv? jag kan tänka mig att dom är rätt så begränsade..

Jo det är det

Jo precis det är en inbyggd spelare i Tv:n. Så den är nog rätt begränsad
Citera
2015-05-05, 12:06
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daemon75
En media spelare ligger på ca 1000:- & uppåt men är nog ditt bästa alternativ...

Kanske är värt att investera i då
Citera
2015-05-05, 12:50
Medlem
Citat:
Kanske är värt att investera i då

Det tycker jag

Denna köpte jag sist fungerar utmärkt

http://www.elgiganten.se/product/lju...v-mediaspelare
Senast redigerad av daemon75 2015-05-05 kl. 13:03.
Citera
2015-05-05, 13:43
Medlem
Sikkans avatar
Så det är TVn i sig som spelar upp filen? Annars om du går via en dator så är det ju enklast att dra ner VLC, högerklicka i VLC när filmen startat och välj undertext. Välj korrekt .srt

Alternativt döper du .srt-filen samma som .avi-filen. d.v.s blackmidgetchickswithdicks.avi och blackmidgetchickswithdicks.srt så laddar undertexten direkt när du startar filmen i VLC
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in