2015-05-04, 20:19
Medlem
steffeehs avatar
Kort fråga - Vilket utgiftskonto (4-8) ska jag använda för Spotify Premium-betalningen som sker varje månad?
Använder Spotify till inspiration när jag designar ljud.
De blir Kredit på företagskonto 1930, och de blir Debet på......?
Citera
2015-05-04, 20:44
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeeh
Kort fråga - Vilket utgiftskonto (4-8) ska jag använda för Spotify Premium-betalningen som sker varje månad?
Använder Spotify till inspiration när jag designar ljud.
De blir Kredit på företagskonto 1930, och de blir Debet på......?

Ingen debet alls som jag ser det. Spotify Premium får inte användas av företag.
Citera
2015-05-04, 23:02
Medlem
steffeehs avatar
Spotify Premium behövs i mitt arbete, kort sagt... för att trigga igång kreativiteten hos mej som ljuddesignare som måste spotta ut ett nytt ljud varje kvart. Förstår inte hur detta inte skulle kunna vara en legitim anledning.
Syftet med att ha de i företaget är inte pga rekreation.
Citera
2015-05-04, 23:54
Bannlyst
Konto 5420 Programvaror låter passande.
Citera
2015-05-05, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negersson
Konto 5420 Programvaror låter passande.

Spotify är inte en vara.

Bokför under "IT-Tjänster".
Citera
2015-05-05, 06:58
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeeh
Spotify Premium behövs i mitt arbete, kort sagt... för att trigga igång kreativiteten hos mej som ljuddesignare som måste spotta ut ett nytt ljud varje kvart. Förstår inte hur detta inte skulle kunna vara en legitim anledning.
Syftet med att ha de i företaget är inte pga rekreation.

Du missar poängen. Premium FÅR INTE användas av företag enligt villkoren. Du måste köpa Spotify Business för 299kr/mön+moms.
Citera
2015-05-05, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Du missar poängen. Premium FÅR INTE användas av företag enligt villkoren. Du måste köpa Spotify Business för 299kr/mön+moms.

Premium får visst användas av företag. Det får bara inte användas till att spela upp musik för kunder i lokal.
Citera
2015-05-05, 11:35
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotashi
Premium får visst användas av företag. Det får bara inte användas till att spela upp musik för kunder i lokal.

Mig veterligen ändrade de villkoren efter att Business lanserades. Iallafall läser jag det så.
Citera
2015-05-05, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sotashi
Spotify är inte en vara.

Bokför under "IT-Tjänster".

Spelar egentligen ingen roll vilken av dem han väljer, båda funkar.
Citera
2015-05-05, 13:20
Medlem
lycka till om skatteverket gör revision, du lär få avdraget nekat på studs. Lär definieras som privat levnadskostnad eftersom du aldrig kan visa att du INTE använder detta privat. Nu är det dock en liten kostnad, men ändå. Kontentan av det hela är att du egentligen inte får göra avdrag för kostanden över huvud taget.
Citera
2015-05-05, 13:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
lycka till om skatteverket gör revision, du lär få avdraget nekat på studs. Lär definieras som privat levnadskostnad eftersom du aldrig kan visa att du INTE använder detta privat. Nu är det dock en liten kostnad, men ändå. Kontentan av det hela är att du egentligen inte får göra avdrag för kostanden över huvud taget.

Har du något som styrker det du säger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in