Kort fråga - Vilket utgiftskonto (4-8) ska jag använda för Spotify Premium-betalningen som sker varje månad?
Använder Spotify till inspiration när jag designar ljud.
De blir Kredit på företagskonto 1930, och de blir Debet på......?
Kort fråga - Vilket utgiftskonto (4-8) ska jag använda för Spotify Premium-betalningen som sker varje månad?
Använder Spotify till inspiration när jag designar ljud.
De blir Kredit på företagskonto 1930, och de blir Debet på......?
Ingen debet alls som jag ser det. Spotify Premium får inte användas av företag.
Spotify Premium behövs i mitt arbete, kort sagt... för att trigga igång kreativiteten hos mej som ljuddesignare som måste spotta ut ett nytt ljud varje kvart. Förstår inte hur detta inte skulle kunna vara en legitim anledning.
Syftet med att ha de i företaget är inte pga rekreation.
Spotify Premium behövs i mitt arbete, kort sagt... för att trigga igång kreativiteten hos mej som ljuddesignare som måste spotta ut ett nytt ljud varje kvart. Förstår inte hur detta inte skulle kunna vara en legitim anledning.
Syftet med att ha de i företaget är inte pga rekreation.
Du missar poängen. Premium FÅR INTE användas av företag enligt villkoren. Du måste köpa Spotify Business för 299kr/mön+moms.
lycka till om skatteverket gör revision, du lär få avdraget nekat på studs. Lär definieras som privat levnadskostnad eftersom du aldrig kan visa att du INTE använder detta privat. Nu är det dock en liten kostnad, men ändå. Kontentan av det hela är att du egentligen inte får göra avdrag för kostanden över huvud taget.
lycka till om skatteverket gör revision, du lär få avdraget nekat på studs. Lär definieras som privat levnadskostnad eftersom du aldrig kan visa att du INTE använder detta privat. Nu är det dock en liten kostnad, men ändå. Kontentan av det hela är att du egentligen inte får göra avdrag för kostanden över huvud taget.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!