2005-10-10, 00:30
Citat:
Ursprungligen postat av båt
Tänkte om någon har lite tiips eller något väl valda ord till mig innan ja stoppar i mihg ett par,,,
Kan dela med mig av min Stilnoctupplevelse:
Fick en tablett Stilnoct (kommer ej ihåg vilken styrka) för ett par år sedan till följd av ett kort besök hos tant Doktorn pga. en period av sömnproblem. Fick bara en (lika bra det) för att se om det funkade.
Sagt och gjort, stoppade snällt i mig tabletten senare på kvällen och efter en stund så började den ge effekt... eller ska man kanske säga helt bisarra hallucinationer. Sinnesnärvaron låg ungefär på noll men jag kände mig inte särskilt trött, bara yr och jävligt degig i kroppen. Jag och min dåvarande sambo hade just lagt oss, och jag förväntade mig en lugn natt, men ånej, då började minsann festen.

Som sagt, hallucinerade hej vilt, ex-sambon har berättat om ett antal saker som jag påstod att jag såg, men det enda jag har ett klart minne av är hur ett gäng beiga tomtar (som små trädgårdstomtar fast beige) dök upp från ingenstans och sprang hand i hand i ett glatt led över soffan samtidigt som dom gjorde små ljud. Påpekade detta för sambon som började garva.
Pratade en massa osammanhängande strunt hela tiden, berättade för sambon om alla löjliga grejer (tomtar...) jag såg, osv. Efter ett tag blev sambon nervös, ringde akuten och hivade in mig i bilen. Väl påväg till sjukhuset såg jag min bästa polare ligga intryckt under instrumentpanelen. Hon vinkade. Jag försökte prata med henne. (Tyvärr utan nån vidare framgång).
Dagen efter vaknade jag upp nerbäddad i tv-rummet på psyket

(Vilket iofs var lite av ett äventyr).
Slutsats: knapra C-vitaminbrus istället, iallafall om du vill slippa sitta en hel dag och lira poker med lodisarna på Psyk.