2015-05-04, 19:07
Medlem
I januari köpte jag till min verkstad en billyft TW 236 PE, däckmaskin TW X-98 (senare utbytt mot X-36) och balanseringsmaskin TW F-90 av verkstadsexperten.se eller Verkstadsexperten Nordic AB, 556771-4976.
Det började med att den automatiska mätarmen till balanseringsmaskinen inte fungerade. Den skickades tillbaka till verkstadsexperten men kom aldrig tillbaka igen.
Kort därefter gick mitt automatiska monteringshuvud till däckmaskinen rakt av.
Efter tre veckor av samtal och mail till verkstadsexperten utan svar, mailade jag till Twin-buschs huvudkontor i Tyskland. Dagen efter blev jag som av en slump kontaktad av Verkstadsexperten. 2 dagar senare stod mot pristillägg en ny däckmaskin och nytt monteringshuvud i verkstan. Dom hade sålt två produkter som inte var kompatibla med varandra och då var det bara snällt att uppgradera. Jag fick även efter kontakten med huvudkontoret tillbaka min gamla mätarm till balanseringsmaskinen som fortfarande inte fungerade. 5 månader senare är det fortfarande inte åtgärdat.

Maskinerna håller urusel kvalitet: Däckmaskinen är så svag att det roterande bordet inte orkar dra runt ett däck som är av lite hårdare slag. Ett monteringshuvud har redan gått rakt av. Hela maskinen är så klent byggd att tornet flexar flera centimeter vid belastning, vilket skadar fälgar på löpande band om man inte är observant.
Balanseringmaskinen är så känslig och lätt byggd att man ibland behöver balansera om hjulen flera gånger för att mätvärderna blir olika beroende på hur mycket maskinen skakar. Det enda som fungerar korrekt är lyften även om den går väldigt tungt, långsamt och låter väldigt mycket, trots 3-fas motor.

Slutsats: Urusla maskiner och urusel kundservice. Gör er själva en tjänst och välj andra märken till era verkstäder!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in