Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-04, 17:28
  #1
Medlem
zilavbres avatar
Min iphone 5s blev stulen förra veckan och jag har en gammal säkerhetskopia från några månader tillbaka men dom senaste månaderna ja har fått massa nya kontakter bilder osv som inte finns i den gammla kopian.

Så ja tänkte om man via Icloud kan säkerhetskopiera telefonen via datorn även om jag inte har telefonen hos mig ? Går det på något sätt att få informationen som finns på telefonen tillbaka ??
Citera
2015-05-04, 17:44
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilavbre
Min iphone 5s blev stulen förra veckan och jag har en gammal säkerhetskopia från några månader tillbaka men dom senaste månaderna ja har fått massa nya kontakter bilder osv som inte finns i den gammla kopian.

Så ja tänkte om man via Icloud kan säkerhetskopiera telefonen via datorn även om jag inte har telefonen hos mig ? Går det på något sätt att få informationen som finns på telefonen tillbaka ??

Nej. Inte om det inte redan innan stölden är så att du aktiverat automatisk säkerhetskopiering.
Citera
2015-05-04, 17:45
  #3
Medlem
zilavbres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Nej. Inte om det inte redan innan stölden är så att du aktiverat automatisk säkerhetskopiering.

Jag har automatisk på men icloud minnet är slut så den har slutat uppdatera , Om jag köper mer utrymme kommer den uppdatera då?
Citera
2015-05-04, 17:50
  #4
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilavbre
Jag har automatisk på men icloud minnet är slut så den har slutat uppdatera , Om jag köper mer utrymme kommer den uppdatera då?

Ja.

Men tänk på att det enbart sker när samtliga nedanstående förutsättningar finnes för enheten:

Är påslagen
Har wi-fi kontakt med internet
Har en aktiv låsskärm.
laddas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback