2015-05-03, 20:27
Bannlyst
Jag skickade över 1300:- till PayPal genom Trustly (En tjänst som tillät mig överföra pengar från min bank till PayPal utan att behöva vänta).

Dessa pengar låg på mitt konto ett tag, och sedan fick jag ett mail att jag skickat iväg en betalning. Jag loggade in och lösenordet var ändrat. Jag lyckades återställa kontot och jag anmälde överföringen som obehörig. Dagen efter fick jag tillbaka pengarna, och jag var nöjd så.

Sedan senare samma dag så får jag ett till mail att en betalning skickats iväg. Jag loggar in, lösenordet ändrat... återställer kontot och anmäler transaktionen som obehörig. Får ett mail 2 dagar efter att dom inte hittat något som tyder på att betalningen var obehörig och att fallet är avslutat så. Jag kontaktar deras support och förklarar att jag blivit rånad på dessa pengar, att dom ska tänka om i deras beslut, och får då svaret att deras utvärdering visar att transaktionen ej kan bedömas som obehörig.

Kvinnan som svarade tipsar mig att om jag skickat pengar utan att ha fått någon vara, så kan jag anmäla det för det istället. Så, jag kontaktar supporten igen och säger denna gång någonting i stil med: "Jag har inte skickat pengar, men om jag har skickat pengar, så har jag inte mottagit någon vara eller ingått något avtal. Jag kräver att ni kontaktar personen pengarna har skickats till och kräva fraktsedlar, kvitton eller liknande som bevisar att personen sålt samt försökt levererat någonting till mig."

Dom har ännu ej svarat på detta, men jag antar att jag får samma besked att dom ej något kan göra.

Iallafall: Den enda anledningen jag registrerade mig på PayPal till att börja med var för att jag såg på Tradera att man kunde få ett skydd mot bedragare osv, men detta skydd verkar ju högst begränsat eller... slumpmässigt. Jag tänkte kontakta min bank (Swedbank) angående detta, men jag kom på en sak som klämmer... Transaktionen från Swedbank -> PayPal var via Trustly, och det var på återigen 1300:-, och den beviljade ju jag 100%. Den transaktionen som jag klagar på skedde ju från PayPal -> PayPal så då kan jag väl inte klaga hos Swedbank?

Summan som skickades var $150 om jag inte missminner mig och det är otroligt mycket pengar mig. Alla tips och råd välkomnas och uppskattas.

TL;DR:
Senast redigerad av PartyPoopers 2015-05-03 kl. 20:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in