Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2022-05-03, 15:02
  #37
Medlem
igår så var jag och besökte gretas grav där hon vilar och man fick sig en tankeställare och man kan lätt undra hur hennes liv hade blivit om hon inte hade blivit mördad
Citera
2022-05-04, 21:55
  #38
Medlem
Skaraborg2s avatar
Greta kan mycket väl ha kunnat fått ett bra liv.

Citat:
Ursprungligen postat av gravletaren
igår så var jag och besökte gretas grav där hon vilar och man fick sig en tankeställare och man kan lätt undra hur hennes liv hade blivit om hon inte hade blivit mördad

Den frågan har jag också ställt mig många gånger.

Hade Greta inte haft oturen att stöta på denne balalajkaspelare, så kan hon mycket väl kunna fått ett bra liv. Kanske med egen familj med barn och barnbarn.
__________________
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-05-04 kl. 21:57.
Citera
2022-05-28, 19:48
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gravletaren
igår så var jag och besökte gretas grav där hon vilar och man fick sig en tankeställare och man kan lätt undra hur hennes liv hade blivit om hon inte hade blivit mördad

Var finns graven?
Citera
2022-05-28, 20:55
  #40
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Var finns graven?

Grav 101 inom kvarter 21C vid Lindhagens kulles sluttning mot öster på Norra Begravningsplatsen i Solna.

Adoptivföräldrarna ligger där också så gravtexten lyder "Professor Johan Almkvists familjegrav".
Citera
2022-05-28, 22:10
  #41
Medlem
Skaraborg2s avatar
Solna.

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Grav 101 inom kvarter 21C vid Lindhagens kulles sluttning mot öster på Norra Begravningsplatsen i Solna.

Adoptivföräldrarna ligger där också så gravtexten lyder "Professor Johan Almkvists familjegrav".

Tack för dessa uppgifter.

Jag misstänkte att Greta fick sin grav på Norra Begravningsplatsen. Det är bra att hon sin sista vila i familjegraven. Fruktansvärt tragiskt. En flicka med hela livet framför sig.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback