2015-05-03, 01:15
Medlem
Hej!
Jag skulle behöva lite hjälp här.
Jag har googlat runt fram och tillbaka i flera dagar nu men jag kan inte hitta någon lösning.

Det som jag behöver hjälp med är att hur katten jag ska göra för att ta bort allting permanent från datorn. Jag kan ju säga att jag inte är så haj på datorer!

Alla program som jag har hittat kan bara formatera en del men inte hårddisken som windows är på......

Om någon kunnig skulle kunna tipsa mig om något bra och enkelt program som kan ta bort precis allt från datorn?

Jag önskar ett program som jag laddar hem, sedan antingen öppnar det direkt i Windows eller alternativt om jag bränner över det på en skiva?

För att vara överdrivet tydlig med vad jag menar så vill jag ha ett program som man exempelvis bränt över till en skiva, lägger i skivan, startar om datan och då börjar den att radera precis allt inklusive Windows.

Finns det någonting sådant eller kan ni hjälpa mig med något annat sätt att gå tillväga?

Jag har Windows 7 Ultimate om det har betydelse.

Vore väldigt tacksam för hjälp.

Med vänligaste hälsningar från Lennart!
Citera
2015-05-03, 01:21
Medlem
Wipecleaner
Citera
2015-05-03, 01:22
Medlem
bithaxs avatar
dban
Citera
2015-05-03, 01:36
Bannlyst
Ska du sälja datorn, är det därför du vill få den helt ren?
Citera
2015-05-03, 01:39
Medlem
nej jag har köpt en begnagnad som har mängder av program och en massa filer och ja, en hel del porr finns också på hårddisken.
Citera
2015-05-03, 01:42
Medlem
vanligvaniljs avatar
Formatera med en skiva bara.
Citera
2015-05-03, 01:55
Medlem
Macallan83s avatar
Har du en original skiva för Windows så kan du bara reboota och formatera och ominstallera windows.
Citera
2015-05-03, 02:41
Medlem
tack alla =)
Citera
2015-05-03, 04:17
Medlem
357.Magnums avatar
https://www.youtube.com/watch?v=Q2Zaq6JG90A
Citera
2015-05-03, 04:42
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macallan83
Har du en original skiva för Windows så kan du bara reboota och formatera och ominstallera windows.

Ja, o personen till kan sen hur enkelt som helst återställa datorn igen...men om du bara har vanlig porr så är väl inte det hela världen.

Värre är isf om du har någon slags bankdata, lösenord som du har sparat till banken osv.

Om du inte varit paranoid tidigare...nu är det dags att bli det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in