• 1
  • 2
2015-05-03, 01:01
Medlem
Hej, jag däckade på en fest igår och vaknade upp utan ögonbryn , och jag undrar hur lång tid det tar att få ögonbrynen att växa ut igen?

känns riktigt jobbigt att visa upp sig bland folk. och vad för pennor (?) kan jag använda för att rita över mina ickeögonbryn
Citera
2015-05-03, 01:04
Bannlyst
Be en tjejpolare syrra mamma .....
Citera
2015-05-03, 01:07
Bannlyst
Du kanske borde se över dina alkoholvanor i fortsättningen...

Ögonbryn växer fort.
Citera
2015-05-03, 01:14
Medlem
Smörj in området där dina ögonbryn tidigare suttit med ricinolja två gånger om jagen. Ta mycket och värm det i händerna samt massera in det i ca 10 minuter. Jag råkade raka av en del av mitt ögonbryn en gång. Med den här metoden växte mina ögonbryn ut på 2 månader. Har fortsatt göra det fast en gång om dagen och mina ögon bryn är fett tjocka och välformade nu
Citera
2015-05-03, 01:18
Medlem
habuisses avatar
Du hade kunnat gå till typ kicks och fråga, jag är säker på att dem hade varit trevliga :P Annars kan du ju köpa en vanlig brun elr ljusbrun ögonskugga. Finns på hm. Eller så kan du köpa ett ögonbrynskit om du vill ha lite textur
Citera
2015-05-03, 01:26
Medlem
Du köper en ögonbrynspenna eller kajalpenna i brun nyans, absolut inte svart om du nu inte har kolsvart hår. Vågar du inte gå utanför dörren innan du ens skaffat dig en penna så kan du rita med vad som helst, tusch eller blyerts fast då lär du se värre ut än om du är utan bryn, bläck är oftast blått så det bör du undvika.

http://www.ellos.se/skonhet-halsa/make-up_3/ogonbryn

https://www.apoteket.se/produkt/apol...a-1-st-248697/
Citera
2015-05-03, 06:58
Bannlyst
Nu när det gått en tid...

Skulle någon rakat av mig ögonbrynen... Då har man passerat en gräns!

I den förståelsen att jag skulle besöka killen för att få upprättelse! Tar man saker från mig så har han saker jag enligt naturlagarna har rätt till!

Primitivt? Ja!, fast så är det att vara man!
Citera
2015-05-03, 11:53
Medlem
Brokenbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallekristiansson
Smörj in området där dina ögonbryn tidigare suttit med ricinolja två gånger om jagen. Ta mycket och värm det i händerna samt massera in det i ca 10 minuter. Jag råkade raka av en del av mitt ögonbryn en gång. Med den här metoden växte mina ögonbryn ut på 2 månader. Har fortsatt göra det fast en gång om dagen och mina ögon bryn är fett tjocka och välformade nu

Utan metoden hade det nog tagit 8-9 veckor.

TS, skit i att måla över eller så. Låt det bara vara, men nör de börjar växa, se till att håll formen på dem med hjälp av en pincett.
Citera
2015-05-03, 14:18
Moderator
fredrik686s avatar
Tror du får bättre svar på din fråga i:

Medicin och hälsa --> Hår- och kroppsvård
/Moderator
Citera
2015-05-03, 23:45
Medlem
pepsi haxs avatar
Tar mig 1 vecka och få unibrow efter en rakning med hyvel, så dom är nog tillbaka snart
Citera
2015-05-04, 15:18
Medlem
Spionorganisations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lajjka2
Nu när det gått en tid...

Skulle någon rakat av mig ögonbrynen... Då har man passerat en gräns!

I den förståelsen att jag skulle besöka killen för att få upprättelse! Tar man saker från mig så har han saker jag enligt naturlagarna har rätt till!

Primitivt? Ja!, fast så är det att vara man!

Jag håller med om att man passerat en gräns. Att raka av håret är en sak och smörja in händerna med raklödder är också tillåtet. Men inte raka av ögonbrynen på en däckad festdeltagare.
Citera
2015-05-06, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keklex
Hej, jag däckade på en fest igår och vaknade upp utan ögonbryn , och jag undrar hur lång tid det tar att få ögonbrynen att växa ut igen?

känns riktigt jobbigt att visa upp sig bland folk. och vad för pennor (?) kan jag använda för att rita över mina ickeögonbryn

Hur har det gått med ögonbrynen och smink?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in