• 1
  • 2
2015-05-02, 18:11
Medlem
Tjena! Kom precis hem ifrån 1 vecka i Turkiet och tänkte köra ut med mopeden. Den stod ute och så som jag har hört så har det regnat o.s.v.
Jag och mina vänner åkte ut efter dagen då jag kom hem och då fungerade den perfekt. Men det var dagen efter den började att axxa inte alls bra och kom inte upp i någon fart. Den brukade gå i 80, men nu går den runt 55 och axxar sämst. Det tar runt 15-25 sekunder innan den har nått 50 km/h.

Vet någon vad det kan vara för fel på mopeden?
Citera
2015-05-02, 18:45
Medlem
Terugflitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f00d
Tjena! Kom precis hem ifrån 1 vecka i Turkiet och tänkte köra ut med mopeden. Den stod ute och så som jag har hört så har det regnat o.s.v.
Jag och mina vänner åkte ut efter dagen då jag kom hem och då fungerade den perfekt. Men det var dagen efter den började att axxa inte alls bra och kom inte upp i någon fart. Den brukade gå i 80, men nu går den runt 55 och axxar sämst. Det tar runt 15-25 sekunder innan den har nått 50 km/h.

Vet någon vad det kan vara för fel på mopeden?
Ja, det är fel på den. Laga det.

Citera
2015-05-02, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terugflits
Ja, det är fel på den. Laga det.
Vad exakt är det jag ska laga har du tänkt? Frågade vad det var som var fel på den.

Det är ett ovanligt märke, Zipp Buzzi Certo 50CC. Inget trim eller nånting på den, helt orginal.
Citera
2015-05-02, 19:49
Medlem
Citat:
Det är ett ovanligt märke, Zipp Buzzi Certo 50CC. Inget trim eller nånting på den, helt orginal.

Helt original, my ass.
Har du luft i däcken?
Har någon lagat hastighetsmätaren under natten?
Åkte du i uppförsbacke?
Citera
2015-05-02, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rokachero
Helt original, my ass.
Har du luft i däcken?
Har någon lagat hastighetsmätaren under natten?
Åkte du i uppförsbacke?

Den är helt orginal bruh.
Jag har luft i däcken.
Tror ej det. Den funkar.
Nej.
Citera
2015-05-02, 22:02
Medlem
Terugflitss avatar
80 km/h? Du kommer att bli förvånad om polisen stoppar dej. Den är knappast otrimmad.
Ska vi kunna hjälpa dej, så vill vi veta vad det sitter för trim på den i alla fall.
Citera
2015-05-03, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terugflits
80 km/h? Du kommer att bli förvånad om polisen stoppar dej. Den är knappast otrimmad.
Ska vi kunna hjälpa dej, så vill vi veta vad det sitter för trim på den i alla fall.

Det finns inget trim på den. Vi fick den helt omonterad, helt ny i låda. Finns knappt några trim delar till den, har inte ens kollat just för att den går så bra.
Citera
2015-05-03, 14:13
Medlem
Terugflitss avatar
Citat:
Det finns inget trim på den. Vi fick den helt omonterad, helt ny i låda. Finns knappt några trim delar till den, har inte ens kollat just för att den går så bra.
Har du importerat den?
Citera
2015-05-03, 15:29
Medlem
Citat:

Berätta vad du har för trim på den.
Citera
2015-05-03, 18:44
Medlem
Fuzzs avatar
80km/h= trim får endast gå max 50km om det ska vara lagligt.
Citera
2015-05-03, 23:24
Medlem
Men skärp er för i helvete!

Jag har haft en handfull utav dessa billigare mopeder och de rullar 80km/h efter en jävla accelerations sträcka sålänge det är ostrypta!

Importerar du privat så får du en ostrypt moped OM du inte har bett importören att strypa den för att passa Sveriges lagar!
Citera
2016-01-21, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sibirius
Berätta vad du har för trim på den.
Jag har också en zipp buzzi certo, jag köpte den för 10 000kr förra året. jag köpte den på bilaffären: Vip on four wheels i örebro. jag fick mopeden i en stor 120kg kartong och jag var tvungen att montera den själv, och jag har inget trim på den men den går ändå upp tiil lite över 70km/h. moppen ser ut exakt så här:http://www.bilgaraget.se/volvo/v70/829176 om det inte finns någon bild här eller om sidan inte funkar: sök då bara på Zipp buzzi på gogle bilder. jag har den som är svart och silverfärgad.

Jag har inget trim!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in