Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-05-02, 18:01
  #13
Medlem
Historierevisionism, kritisk granskning av historiska verk och vedertagna uppfattningar om historien
2015-05-02, 18:05
  #14
Medlem
d00rkeys avatar
Vad då för "kritisk granskning"?
Filmen, så långt jag har sett, rapar ju bara upp samma sak som redan har konstaterats. Men, som jag skrev i en edit i mitt förra inlägg, så är den främst nassepropaganda och ska skildra "tyskar" (läs: nazister) som stackars oskyldiga offer för allierade grymheter och övergrepp.
2015-05-02, 18:08
  #15
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blankdank
Historierevisionism, kritisk granskning av historiska verk och vedertagna uppfattningar om historien

Okej. Vilket historiskt verk eller vedertagna uppfattning om historien är det du vill diskutera? Har du någon aning alls?

Edit: Ser nu att doorkey också var intresserad utav samma sak. Kanske kan du berätta detta nu i din egenskapade tråd?
__________________
Senast redigerad av varmluftsballong 2015-05-02 kl. 18:16.
2015-05-03, 07:03
  #16
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blankdank
Härligt! Redan de två första inläggen är det gamla vanliga skramlandet från de tommaste burkarna på flashback.. Se gärna filmen innan ni postar.

Såg nu att jag pga hjärnsläpp skrivit sextio år sedan, det ska givetvis stå sjuttio år sedan..
Jag blide inte klokare med se filmen.
Om du läser böcker hur tyskarna uppförde sig, så var de inte några änglar precis när de vandrade in öst.

De ansåg de hade rätt uppföra sig som svin, helst SS banden. Skydde inte att både våldta kvinnor skövla husen med inneboende. För de var inte människor, de var mindervärdiga människor, alltså kunde förlusta sig på dem.

Men många av de SS banden i öst bestod inte av ren tyska arier, de bestod av bastarder, förra detta fängelsekunder med mera. Därför denna råheten bland dessa SS förband därav våldtäkterna.

Så varför trodde du innerst att inte ryssarna skulle hämnas?
Tycker du ska läsa boken som skildrar det jäkligt bra..
2015-05-03, 08:10
  #17
Medlem
Crossmacks avatar
Som påpekat så har denna tråd ingen revisionistisk frågeställning.

Låst //Moderator
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback