Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-05-02, 13:46
  #1
Medlem
Nihennas avatar
Jag brukar hänga på 4chan och skriva en del, och detta händer lite då och då;
Jag försöker posta något och ser att jag har blivit bannad.
De är schyssta nog att man får se varför man har blivit bannad och vilken post och det är här som problemet uppstår; det är poster som jag inte har skrivit, på avdelningar som jag inte hänger på.

Man kan försöka att få sin bann upphävd genom att skriva ett överklagande till dem, vilket jag gjorde där jag skrev att det inte är jag som har skrivit posterna som blivit bannade, men de verkar inte tro på en.

Jag försöker då hitta förklaring till varför jag har råkat ut för detta.
Jag bor i ett hyreshus där vi har Telia Fiber. Finns det någon möjlighet att vi delar på IP-adressen och att det då är någon granne som skriver dessa poster som blir bannade?

Någon annan förklaring?
Citera
2015-05-02, 13:51
  #2
Medlem
Byt MAC-adress på routern, då bör du få ett nytt IP.
Citera
2015-05-04, 10:31
  #3
Medlem
zixls avatar
Proxy/VPN tjänster. Så får du lite nya ip.
Citera
2015-05-21, 01:21
  #4
Medlem
Låter osannolikt att ni skulle dela på samma ip. Skulle bli hellustigt. Gör en scan på den annars för att kolla om fler routers än din svarar. Minns ej kommandot.

Är det poster av en annan användare? Skicka pm till personen? Det e inte så folk av någon anledning anslutit via din dator? Kolla brandvägg och så att inget oönskat program körs. Avinstallera tor med, om det är installerat eller körs. Testa stänga ned torrents, skype mm och kolla nätaktiviteten. Hur e det med ev inneboende?
__________________
Senast redigerad av yokisuci 2015-05-21 kl. 01:27.
Citera
2015-05-23, 19:14
  #5
Medlem
blueCommands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Låter osannolikt att ni skulle dela på samma ip. Skulle bli hellustigt. Gör en scan på den annars för att kolla om fler routers än din svarar. Minns ej kommandot.

CG-NAT.
Citera
2015-10-07, 16:33
  #6
Medlem
Ricolas avatar
Försöker du gå in via Tor? Då jag provade det så funkade det inte för mig heller.
Citera
2015-10-20, 16:32
  #7
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Jag brukar hänga på 4chan och skriva en del, och detta händer lite då och då;
Jag försöker posta något och ser att jag har blivit bannad.
De är schyssta nog att man får se varför man har blivit bannad och vilken post och det är här som problemet uppstår; det är poster som jag inte har skrivit, på avdelningar som jag inte hänger på.

Man kan försöka att få sin bann upphävd genom att skriva ett överklagande till dem, vilket jag gjorde där jag skrev att det inte är jag som har skrivit posterna som blivit bannade, men de verkar inte tro på en.

Jag försöker då hitta förklaring till varför jag har råkat ut för detta.
Jag bor i ett hyreshus där vi har Telia Fiber. Finns det någon möjlighet att vi delar på IP-adressen och att det då är någon granne som skriver dessa poster som blir bannade?

Någon annan förklaring?

Ja, ni kan mycket väl dela på IP-adressen. I vissa billigare varianter av bredband så får man IPv4-anslutning via en proxy med delad IP pga IP-nummerbrist. Däremot brukar man få en unik IPv6-adress. Men har man IPv6 avslagen eller sajten man kör mot saknar stöd för IPv6 så kommer det delade IPv4-IP-numret att användas.

Kör man via mobilt bredband så är det i regel delad IPv4-adress som gäller idag.
Citera
2017-11-21, 16:53
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Jag brukar hänga på 4chan och skriva en del, och detta händer lite då och då;
Jag försöker posta något och ser att jag har blivit bannad.
De är schyssta nog att man får se varför man har blivit bannad och vilken post och det är här som problemet uppstår; det är poster som jag inte har skrivit, på avdelningar som jag inte hänger på.

Man kan försöka att få sin bann upphävd genom att skriva ett överklagande till dem, vilket jag gjorde där jag skrev att det inte är jag som har skrivit posterna som blivit bannade, men de verkar inte tro på en.

Jag försöker då hitta förklaring till varför jag har råkat ut för detta.
Jag bor i ett hyreshus där vi har Telia Fiber. Finns det någon möjlighet att vi delar på IP-adressen och att det då är någon granne som skriver dessa poster som blir bannade?

Någon annan förklaring?

mycket kommunister på reddit och 4chan. avskum och slödder tycker ju inte om att höra annat än sin egen röst. enklast så om man har låg intelligens och inga talanger. därför blir du bannad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback