• 2
  • 3
2015-05-01, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pejtrik
Nej, för tusan! Men det blir lätt att man fastnar. Man lär tvinga sig ut så kan man komma igång om man har tur. Kände sist jag var i Thailand och kände mig fri och hade det bra att..nej..inte hem..jag fastnar..vill inte hem..så lätt man isolerar sig i tråkiga vardagen och inte förmår ta sig ur och tappar energin och livslusten.
Förstår precis vad du menar. Men det fixar sig i framtiden ska du se!
Senast redigerad av Lunam 2015-05-01 kl. 01:15.
Citera
2015-05-01, 01:11
Medlem
maceruss avatar
Citat:
Tänk om "denna realisation" är en illusion.
Tänk om 1+1=9
Citera
2015-05-01, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunam
Förstår precis på vad du menar. Men det fixar sig i framtiden ska du se!

Detsamma! Man kan aldrig veta att det inte blir bra så vi håller ut.
Citera
2015-05-01, 01:13
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Mmm och man får försöka förtränga att man förmodligen blir ett pucko. Man kan gå med i någon supporterklubb och vara helt säker på att det viktigaste i livet är att pucken går i mål tex. Bara sluta reflektera så blir det bra.

Du ska ju alltid sträva efter balans i allt du gör, bara för att du effektiviserar det undermedvetna betyder ju inte att du ska sluta helt och hållet att rationalisera. Jag har svårt att se att du skulle bli ett pucko av det ärligt talat. Det handlar ju även om i vilket sammanhang du befinner dig, är du i ett sammanhang där du måste lösa ett problem så måste du ju tänka och rationalisera, men befinner du dig i en sammanhang där du behöver skjuta en puck i ett mål, ja då kanske du inte ska använda dig av tänkande och rationaliserande.

I vissa fall är det bra att vara rationell, i vissa fall inte, också en träningssak att kunna avgöra.
Citera
2015-05-01, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macerus
Tänk om 1+1=9

mmm tänk om...kanske oddsen är ungefär lika...i dont know
Citera
2015-05-01, 01:16
Medlem
Citat:
Detsamma! Man kan aldrig veta att det inte blir bra så vi håller ut.
Precis.
Citera
2015-05-01, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Du ska ju alltid sträva efter balans i allt du gör, bara för att du effektiviserar det undermedvetna betyder ju inte att du ska sluta helt och hållet att rationalisera. Jag har svårt att se att du skulle bli ett pucko av det ärligt talat. Det handlar ju även om i vilket sammanhang du befinner dig, är du i ett sammanhang där du måste lösa ett problem så måste du ju tänka och rationalisera, men befinner du dig i en sammanhang där du behöver skjuta en puck i ett mål, ja då kanske du inte ska använda dig av tänkande och rationaliserande.

I vissa fall är det bra att vara rationell, i vissa fall inte, också en träningssak att kunna avgöra.

Håller med!
Citera
2015-05-01, 01:25
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Håller med!

Då är jag ju självklart nyfiken och undrar om det jag skrev kändes rätt, eller om du tänkte att det kändes rätt?
Citera
2015-05-02, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Då är jag ju självklart nyfiken och undrar om det jag skrev kändes rätt, eller om du tänkte att det kändes rätt?

Det kändes rätt! Börjar jag tänka så blir jag inte säker på någonting.
Citera
2015-05-02, 23:52
Medlem
Citat:
Då känns det bra meningslöst och leva. Varför engagera sig i något?
"If you want to live a happy life, tie it to a goal, not to people or things." - Albert Einstein

Det som är mycket aktuellt och viktigt just nu är en global transformation av vårt medvetande. Flera internationella organisationer och rörelser jobbar intensivt med detta, och det finns grupper även i Sverige.
Senast redigerad av avigal 2015-05-02 kl. 23:55.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in