Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-30, 15:47
  #1
Medlem
RoaldDahls avatar
Hej!

Tänker köpa min första smartphone rätt snart, tror jag.
Den ska klara iZettle-kompatibiltet. I samband därmed måste den väl därför ha både Bluetooth och Internet. När man sedan har Internet, vilka appar är ett "måste". Det enda jag vet är att jag måste ladda ned en app (ett applikationsprogram) för att kunna använda en iZettle-dosa (för kortbetalningar). Men andra mappar? Radio vore trevligt, men det har väl mobilen inbyggt utan internet? Sedan finns det en väldigt bra app för väderrapporter, även på lokal nivå vet jag.

Men i övrigt?
Citera
2015-04-30, 15:55
  #2
Medlem
Lajtels avatar
Duger inte dom stora trådar som finns?

(FB) Tråden om Windows Phone-appar
(FB) Den stora ådriga tråden om Android apps!
(FB) Den enda och gigantiska tråden om iPhone-apps!
Citera
2015-04-30, 15:58
  #3
Medlem
spyder123s avatar
Hehe.

FM-mottagare finns oftast inte. Ladda ned appen "TuneIn" så.kan du lyssna på internetradio. Kan även rekommendera podcasts, det är som förinspelade pratradioprogram kan man säga. Finns appar för det också.

Väder brukar finnas som standard. Men kamske bankappar? Mobilt BankID är bra, då behövs aldrig bankdosan.

Det finns ju flera miljoner appar, så om du har lust att göra något med din mobil finns det oftast en app för det.
Citera
2015-04-30, 16:32
  #4
Medlem
Scatizs avatar
Som tidigare skrivet så är bankapparna väldigt användbara och smidiga. Ladda ner appen för din bank och fixa mobilt bankid sen kan även swish vara användbart.

Lista på appar som jag själv använder:

- Swedbank
- Mobild Bankid
- Swish
- Youtube
- Spotify
- Facebook
- Instagram
- TV.nu
- Västtrafiks reseplanerare
- SF Bio
- Dropbox
- Blocket
- Imdb
- Hitta Iphone
- Snapchat
- Aftonbladet
- Radioplay
- Online Pizza
- iMediaShare
- Skype
- Smartglass

Använder inga spel. Förstår mig inte på folk som spelar på telefonen. Köp en spelkonsol istället är mitt tips.
Citera
2015-04-30, 17:25
  #5
Medlem
Jag hatar telefoner, appar, internet och allt vad det innebär.

Har dock märkt att vissa appar är rent nödvändiga att ha, ur en praktisk synpunkt.

De jag använder är följande, med en förklaring till varför de behövs:

- Swish: Lätt sätt att skicka pengar till människor över en säker koppling mellan dig och din bank.
- Mobilt BankID: Används för alla betalningar och konfirmationer vid exempelvis internetbank- och köp.
- Chrome: Google Chromes app, den är sällan vald som första webbläsare i smarttelefoner.
- Mobil Bank: Din bank, i mobilen. Lätt att använda och se kontoutdrag och innehav på.

Det var alla. (Ja, det var verkligen alla).
Citera
2015-04-30, 17:28
  #6
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Finns tonvis med apptradar. /MOD
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback