Hej!
Fick en briljant och hastig idé att jag skulle ta ett till hål på varje öra förra veckan. Eftersom jag inte alls är insatt i piercingar så antog jag att jag skulle ta hålen på samma sätt som jag gjorde när jag var liten - med en pistol! Så jag gick till en skönhetssalong som använde sig utav Blomdahls grejer vilket jag hört bra om, så jag tog hålen där med titan örhänge.
Rengör nu 2 ggr per dag med tvål och vatten, eller sådana speciella rengöringsservetter jag fick. Pillar heller inte.
De hålen jag tog som barn har jag aldrig haft problem med.
Men pratade med en kompis igår som blev helt vettskrämd när jag sa att jag tagit hål med pistol, hon kollade på mig som om jag hade HIV typ. Så jag googlade på detta och sitter nu här och -->
Seriöst är skiträdd. Nu vet jag ju att man absolut ska ta hål hos en professionell piercingstudio, too litte too late.
Kan jag verkligen förvänta mig dessa hemskheter nu? Massa krossad vävnad,ärrbildning, läkningsproblem, blodsmitta, sepsis, döden...
När borde jag vara orolig? Kan inte se att det har hänt något runt öronen, men varje gång jag tvättar gör det ju ont, men de ska de kanske göra då de är nytagna? Det kliar också ibland.
Alltså öhhhh är skraj...