• 1
  • 2
2015-04-30, 00:10
Medlem
Hej!
Fick en briljant och hastig idé att jag skulle ta ett till hål på varje öra förra veckan. Eftersom jag inte alls är insatt i piercingar så antog jag att jag skulle ta hålen på samma sätt som jag gjorde när jag var liten - med en pistol! Så jag gick till en skönhetssalong som använde sig utav Blomdahls grejer vilket jag hört bra om, så jag tog hålen där med titan örhänge.
Rengör nu 2 ggr per dag med tvål och vatten, eller sådana speciella rengöringsservetter jag fick. Pillar heller inte.
De hålen jag tog som barn har jag aldrig haft problem med.
Men pratade med en kompis igår som blev helt vettskrämd när jag sa att jag tagit hål med pistol, hon kollade på mig som om jag hade HIV typ. Så jag googlade på detta och sitter nu här och -->
Seriöst är skiträdd. Nu vet jag ju att man absolut ska ta hål hos en professionell piercingstudio, too litte too late.
Kan jag verkligen förvänta mig dessa hemskheter nu? Massa krossad vävnad,ärrbildning, läkningsproblem, blodsmitta, sepsis, döden...

När borde jag vara orolig? Kan inte se att det har hänt något runt öronen, men varje gång jag tvättar gör det ju ont, men de ska de kanske göra då de är nytagna? Det kliar också ibland.
Alltså öhhhh är skraj...
Senast redigerad av unperfecct 2015-04-30 kl. 00:14.
Citera
2015-04-30, 00:19
Medlem
Fattar inte. Du gick väl till en professionell studio?
Citera
2015-04-30, 00:20
Medlem
Min syrra tog hål i öronen med pistol 5 gånger, blev infektion 4/5. Hon jävlades med morsan och gjorde ett hemma med nål, har läkt bra och inga problem.
Citera
2015-04-30, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roaccutankillen

Nä det var en skönhetssalong där dem gjorde ansiktsbehandlingar och sålde hårprodukter och liknande
Citera
2015-04-30, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balsameradleopard
Min syrra tog hål i öronen med pistol 5 gånger, blev infektion 4/5. Hon jävlades med morsan och gjorde ett hemma med nål, har läkt bra och inga problem.

Då vet jag vad jag kan vänta mig dårå
Citera
2015-04-30, 00:31
Medlem
Äsch, de flesta gör de på någon liten studio för en hundring. nog inget att oroa sog över.

Känner ingen som betalat flera hundra för något professionellt.
Citera
2015-04-30, 00:31
Medlem
TrotsTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roaccutankillen

http://bodyart.ifokus.se/articles/4d...rca-med-pistol

Svårt för dig att läsa innantill kanske?
Citera
2015-04-30, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrotsTrollet
http://bodyart.ifokus.se/articles/4d...rca-med-pistol

Svårt för dig att läsa innantill kanske?

Great, då kan jag lägga mig och typ dö nu
Citera
2015-04-30, 00:50
Medlem
TrotsTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unperfecct
Great, då kan jag lägga mig och typ dö nu

Ledsen för det
Men jag hade aldrig googlat själv om jag inte sett din tråd

Tog min andra näspiercing i förra veckan. Den första fick jag ta ur eftersom den aldrig läkte ihop klokt. Är nog lite oroad över det där med brosket. Fast någon grov svullnad har jag inte upplevt någon av gångerna.
Citera
2015-04-30, 12:24
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Äsch. Jag har tagit 6 hål med pistol, min dotter har tagit 2. Aldrig hänt nåt. Du kan nog vara lugn, åtminstone om du inte har några besvär än i alla fall.
Lycka till!
Hanna

Edit: såg nu att du har ont ibland och att det kliar. Kliandet är normalt i början då det läker. Det ska dock inte göra ont för länge.
Senast redigerad av Hanna.Viktoria 2015-04-30 kl. 12:26.
Citera
2015-06-14, 02:51
Medlem
syndroms avatar
Mina hål som barn läkte också fint. Tror inte de håller sämre standard som för 10-20 år sen. Kanske hade du bara otur? Och HIV är bara skrämselpropaganda!
Citera
2015-06-20, 20:20
Medlem
Eniloracxs avatar
Domdäringa "pistolerna" är ju till för håltagning i öron. Jag har haft 10st i varje öra, inga problem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in