2015-05-08, 11:01
Medlem
Arbetarbroders avatar
Hade 16 GB tidigare per månad och då jag använder mobilen som modem för iPad när jag inte har annat WiFi nätverk har de hänt de tagit slut några gånger.
Men Tele2 höjde maxsurfen, ett besök i butiken och nu har jag 100GB och behöver inte fundera på att det tar slut längre.
Nice. Kostar mig exakt 0 kr mer i månaden också.
Gillar Tele2, för några år sedan var Comviq/Tele2 riktigt trash och trodde aldrig jag skulle bli en trogen och sjukt nöjd kund hos dem.. visserligen går väl de andra operatörerna efter med höjda surftak, konkurrensen är som bekant hård bland operatörerna.
Citera
2015-05-09, 07:37
Medlem
siljaeuropa94s avatar
100 GB tog just slut(tele2)-verkar som det behövs åtminstone 500 GB eller flatrate för att det ska räcka.
Citera
2015-05-09, 13:33
Medlem
MrBraxs avatar
Lite sugen blev man ju på tele2... Men 249 + 149kr blir rätt mycket ändå.
I dagsläget betalar jag 99kr/m.
Citera
2015-05-16, 04:17
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
100 GB tog just slut(tele2)-verkar som det behövs åtminstone 500 GB eller flatrate för att det ska räcka.
Som fan, hur lyckas du förbruka 100GB?
Kör du all internettrafik via mobilen?

Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Lite sugen blev man ju på tele2... Men 249 + 149kr blir rätt mycket ändå.
I dagsläget betalar jag 99kr/m.
Hur mycket surf har du? Vilken operatör?
Citera
2015-05-16, 15:09
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Som fan, hur lyckas du förbruka 100GB?
Kör du all internettrafik via mobilen?

Hur mycket surf har du? Vilken operatör?

500mb/månad, halebop

läste också att tele2 stryper internet helt om man förbrukar allt, vilket låter jobbigt.
Citera
2015-05-17, 13:28
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
500mb/månad, halebop

läste också att tele2 stryper internet helt om man förbrukar allt, vilket låter jobbigt.

0.5 GB?
Trots allt väldigt lite får man ju säga... har du en smartphone idag?

400 kronor låter väldigt rimligt, och som du inte tar med nån ny mobil i det eventuella köpet antar jag?
EDIT: Eller jo, de får du med om du kör nån som inte absolut senaste.

Jag måste tyvärr det snart, de där med att de surfen stryps är inte jobbigt, känns som den grejen försvann när Tele2 höjde surfen så rejält som de gjorde..(måste ändå vara sällsynt att man bränner 50 eller 100 GB om man inte har all surf via sitt mobilabb)
tidigare med 16 GB hände det och går att köpa mer via sms, 69 kr för 1GB och 199 kr för 5 GB.

16 GB var högt för två år sedan jämfört med konkurrenterna, 100 GB är trots allt ett evigt stirrande i mobilen för förbruka. Även om fri surf är nån slags extra frihet på nått vis.

Det jag stör mig mest på är att dagens mobiler blir sega och allmänt jobbiga när de börjar bli sådär två år gamla. Känns som de är byggda för hålla så länge och sen ska man springa och köpa ny, även om det är en helt annan historia
Senast redigerad av Arbetarbroder 2015-05-17 kl. 13:30.
Citera
2015-05-17, 13:37
Medlem
bl-gr-ns avatar
På det fasta bredbandet skulle jag tro vi kommer upp över 40GB här hemma.
Men som världen ligger till på mobilt bredband och surfmängd så klarar vi oss med 2x4GB på två mobiler.

Fast det skulle inte sitta fel med dubbla eller mer, i surfmängd, för att kunna strömma film från egna NAS:en över 3G (gamla mobiler som inte har 4G).

Är hela tiden medveten om att 4GB för mig, är på gränsen för tillräckligt och i slutet av månaden kan man surfa och ladda ner lite mer frikostigare än i början av månaden. För att det inte är långt till "påfyllning" om surfmängden tar slut...
Citera
2015-05-17, 17:40
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
0.5 GB?
Trots allt väldigt lite får man ju säga... har du en smartphone idag?

400 kronor låter väldigt rimligt, och som du inte tar med nån ny mobil i det eventuella köpet antar jag?
EDIT: Eller jo, de får du med om du kör nån som inte absolut senaste.

Jag måste tyvärr det snart, de där med att de surfen stryps är inte jobbigt, känns som den grejen försvann när Tele2 höjde surfen så rejält som de gjorde..(måste ändå vara sällsynt att man bränner 50 eller 100 GB om man inte har all surf via sitt mobilabb)
tidigare med 16 GB hände det och går att köpa mer via sms, 69 kr för 1GB och 199 kr för 5 GB.

16 GB var högt för två år sedan jämfört med konkurrenterna, 100 GB är trots allt ett evigt stirrande i mobilen för förbruka. Även om fri surf är nån slags extra frihet på nått vis.

Det jag stör mig mest på är att dagens mobiler blir sega och allmänt jobbiga när de börjar bli sådär två år gamla. Känns som de är byggda för hålla så länge och sen ska man springa och köpa ny, även om det är en helt annan historia

Har en LG G3, aldrig köpt telefon via abonnemang, så jag är alltid fri.

250kr för 50gb surf
150kr för sms/ringa (dock kommer jag nog inte att ringa/smsa så mycket iofs)

Om det nu vore så att jag kunde börja kolla youtube på bussen så skulle ju datamängden öka radikalt.
Största poängen med allt det här är att jag ska åka husbil nästa månad, och då vore ju surf najs.
Citera
2015-05-25, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegustaDnB
Kollar du på filmer dygnet runt? Klarar mig fint på 10 gb! Facebook, musik..
Men knappt någon youtube och ingen video streaming eller nerladdning!
Tethering till dator, surfplatta, smart tv....

Försök klara dig då på 10gb UTAN din fasta bredbands abbonemang!
Gör själv lätt av med flera gb bara genom youtube och egentligen genom att se på bilder.
Citera
2015-05-26, 22:28
Medlem
Citat:
Har en LG G3, aldrig köpt telefon via abonnemang, så jag är alltid fri.

250kr för 50gb surf
150kr för sms/ringa (dock kommer jag nog inte att ringa/smsa så mycket iofs)

Om det nu vore så att jag kunde börja kolla youtube på bussen så skulle ju datamängden öka radikalt.
Största poängen med allt det här är att jag ska åka husbil nästa månad, och då vore ju surf najs.
Om du inte ringer eller smsar mycket så kan du självklart beställa ett abonnemang med rörligt pris.
Då betalar man ett fast pris för datan och sedan för det du använder. Priserna ligger idag på 0.69 öre minut/sms/öppningsavgift. Självklart kan du även ändra till fast pris när du själv känner för det ifall rörligt inte passar just dig.
Citera
2015-05-27, 12:07
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tele2SE
Om du inte ringer eller smsar mycket så kan du självklart beställa ett abonnemang med rörligt pris.
Då betalar man ett fast pris för datan och sedan för det du använder. Priserna ligger idag på 0.69 öre minut/sms/öppningsavgift. Självklart kan du även ändra till fast pris när du själv känner för det ifall rörligt inte passar just dig.

yeah, men att internet stängs av helt då datamängden tar slut är ju ett rätt stort minus, annars är jag rätt sugen på att byta
Citera
2015-05-27, 12:08
Medlem
MartinStLouiss avatar
Hemma så surfar jag aldrig på mobilen, gör det nästan aldrig heller på tunnelbanan eller bussen. Så jag brukar klara mig ganska bra på rätt lite surf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in